Хранене според биоритмите (1 част)

x

food-clock-740x357


Още в древността лекарите са познавали лечебната сила на храната и са работели основно с нея. Правилният подбор на хранителни продукти е особено важен за всеки човек, за да се подхранва тялото и да се поддържа неговата чувствителност и интуиция.

Как да се храним и да организираме ежедневието си според природните биоритми, за да постигнем оптимален душевен и физически здравословен баланс, научихме от известния германски натуропат и Шуслеров терапевт графиня Ангелика Волфскийл фон Райхенберг, която гостува в България по покана на Немски хомеопатичен съюз и представи новата си книга „Шуслерови соли и хранене според биоритмите”. Това са част от съветите й, които използва в дългогодишната си практика.


_mg_0813_small


Какво представляват биоритмите?

Най-общо казано това е годишният кръговрат и часовата активност на различните органи в организма ни. Според традиционната китайска медицина годишният кръговрат се състои от пет годишни времена: късно лято и ранна есен (през които са активни стомах, далак и задстомашна жлеза), есен (активни са бял дроб и дебело черво), зима (активни са бъбреци и пикочен мехур), пролет (активни са черен дроб и жлъчка) и лято (активни са сърце, тънки черва и кръв).

За да постигнем оптимален душевен и физически здравословен баланс, е добре да се съобразяваме с нашия вътрешен биологичен часовник, който отразява природните биоритми, заложени в процеса на създаване на живота. Ако човек познава същността на биоритмите, всеки, независимо от пола и възрастта си може да се възползва много по-целесъобразно от смяната на деня и нощта, както и от смяната на сезоните.


woman-wondering-what-to-eat-large


Организмът ни в различните периоди от деня

Органите в тялото ни работят с различна интензивност и имат максимална и минимална часова активност. Те „се движат” с времето и така всеки от тях има пик и 12 часа по-късно почивка. Познавайки тези часове, можем да водим здравословен начин на живот и да се радваме на подобряването на общото ни здравословно състояние.

Вероятно сте забелязали, че често пъти имате оплаквания по едно и също време през деня или нощта. Поглед върху „часовника на органите” ще ви помогне да разберете дали е активната или спокойната фаза на съответния орган и да си обясните проблема. Например хората, които вечер след 19 ч. похапват обилно, често се оплакват от чувство на тежест и стомашни болки. Така е, защото между 19 и 21 ч. стомахът е най-малко активен. Ако основната храна за деня се приема на обяд, тези оплаквания ще изчезнат.


Free Happy Woman Enjoying Nature. Beauty Girl Outdoor. Freedom c


Златните правила за здравословно ежедневие

– Събуждайте се без аларма (ако си лягате рано, ще се събуждате спонтанно преди 6 ч сутринта).

– Измивайте основно зъбите си (така токсичните вещества, които през нощта се създават в стомашно-чревния тракт и се отлагат по лигавицата на устата, не се “изяждат”обратно със закуската).

– След ставане изпивайте една чаша топла вода.

– Масажирайте цялото си тяло 5-20 мин. или правете упражнения.

– Вземете душ с топла вода (15-30 мин. след масажа).

– Изтъркайте езика си с лъжица или специална четка за език.

– Не се пресилвайте! (старателно стигайте до лимита на възможностите си, но не постоянно).

– Йога – асани, пранаяма (дихателни упражнения), медитация

– Вечер не бива да се чувствате свръх уморени и обезсилени.

– Хранете се по едно и също време през деня (след което почивайте 5-10 мин.).

– Не пренасяйте дневният стрес вечерта.

– Стремете се към лека вечеря, малко свеж въздух и направете малка разходка (насладете се на вечерта, създайте си я такава, че да ви отпусне по приятен начин).

– Преди лягане пийте по една чаша билков чай.

– Не лягайте късно – най-добре около 22-23 ч.


207af7f67e58d02874e71520bb297981


Храната като лекарство и източник на щастие

Храненето е в основата на нашето здраве и благосъстояние. Живите храни имат свой собствен биологичен живот, а съвременните познания напълно разкриват и доказват това. Затова е особено важно да адаптираме начина си на хранене съобразно сезоните. През зимата, когато е студено, за предпочитане са готвените зеленчуци и зърнените продукти като „топли” храни!

Салатите имат охлаждащ ефект и подсилват в нас студа. Така или иначе тялото се нуждае от повече енергия през зимата, затова бе трябвало тогава да избягвате охлаждащите храни. През лятото, в горещините можем с удоволствие да похапваме пресни узрели плодове или салати, тъй като това има освежаващ и охлаждащ ефект…

Следва продължение…

Текст: Велиана Симеонова

Снимки: Press

Препоръки
Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

GUCCI – Crystal-embellished cat-eye gold-tone mirrored sunglasses

Препоръки от седмицата

CHRISTIAN LOUBOUTIN – Madcarina 120 studded jute and suede wedge sandals

Препоръки от седмицата

TIFFANY & CO – T Wire 18-karat gold diamond ring

Препоръки от седмицата

REBECCA VALLANCE – Breakers open-back cloqué midi dress

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Лято в мислите, лято и в дрехите, които обличаме…

Ако сте пропуснали
Най-четени