Хранене според биоритмите (1 част)

x

food-clock-740x357


Още в древността лекарите са познавали лечебната сила на храната и са работели основно с нея. Правилният подбор на хранителни продукти е особено важен за всеки човек, за да се подхранва тялото и да се поддържа неговата чувствителност и интуиция.

Как да се храним и да организираме ежедневието си според природните биоритми, за да постигнем оптимален душевен и физически здравословен баланс, научихме от известния германски натуропат и Шуслеров терапевт графиня Ангелика Волфскийл фон Райхенберг, която гостува в България по покана на Немски хомеопатичен съюз и представи новата си книга „Шуслерови соли и хранене според биоритмите”. Това са част от съветите й, които използва в дългогодишната си практика.


_mg_0813_small


Какво представляват биоритмите?

Най-общо казано това е годишният кръговрат и часовата активност на различните органи в организма ни. Според традиционната китайска медицина годишният кръговрат се състои от пет годишни времена: късно лято и ранна есен (през които са активни стомах, далак и задстомашна жлеза), есен (активни са бял дроб и дебело черво), зима (активни са бъбреци и пикочен мехур), пролет (активни са черен дроб и жлъчка) и лято (активни са сърце, тънки черва и кръв).

За да постигнем оптимален душевен и физически здравословен баланс, е добре да се съобразяваме с нашия вътрешен биологичен часовник, който отразява природните биоритми, заложени в процеса на създаване на живота. Ако човек познава същността на биоритмите, всеки, независимо от пола и възрастта си може да се възползва много по-целесъобразно от смяната на деня и нощта, както и от смяната на сезоните.


woman-wondering-what-to-eat-large


Организмът ни в различните периоди от деня

Органите в тялото ни работят с различна интензивност и имат максимална и минимална часова активност. Те „се движат” с времето и така всеки от тях има пик и 12 часа по-късно почивка. Познавайки тези часове, можем да водим здравословен начин на живот и да се радваме на подобряването на общото ни здравословно състояние.

Вероятно сте забелязали, че често пъти имате оплаквания по едно и също време през деня или нощта. Поглед върху „часовника на органите” ще ви помогне да разберете дали е активната или спокойната фаза на съответния орган и да си обясните проблема. Например хората, които вечер след 19 ч. похапват обилно, често се оплакват от чувство на тежест и стомашни болки. Така е, защото между 19 и 21 ч. стомахът е най-малко активен. Ако основната храна за деня се приема на обяд, тези оплаквания ще изчезнат.


Free Happy Woman Enjoying Nature. Beauty Girl Outdoor. Freedom c


Златните правила за здравословно ежедневие

– Събуждайте се без аларма (ако си лягате рано, ще се събуждате спонтанно преди 6 ч сутринта).

– Измивайте основно зъбите си (така токсичните вещества, които през нощта се създават в стомашно-чревния тракт и се отлагат по лигавицата на устата, не се “изяждат”обратно със закуската).

– След ставане изпивайте една чаша топла вода.

– Масажирайте цялото си тяло 5-20 мин. или правете упражнения.

– Вземете душ с топла вода (15-30 мин. след масажа).

– Изтъркайте езика си с лъжица или специална четка за език.

– Не се пресилвайте! (старателно стигайте до лимита на възможностите си, но не постоянно).

– Йога – асани, пранаяма (дихателни упражнения), медитация

– Вечер не бива да се чувствате свръх уморени и обезсилени.

– Хранете се по едно и също време през деня (след което почивайте 5-10 мин.).

– Не пренасяйте дневният стрес вечерта.

– Стремете се към лека вечеря, малко свеж въздух и направете малка разходка (насладете се на вечерта, създайте си я такава, че да ви отпусне по приятен начин).

– Преди лягане пийте по една чаша билков чай.

– Не лягайте късно – най-добре около 22-23 ч.


207af7f67e58d02874e71520bb297981


Храната като лекарство и източник на щастие

Храненето е в основата на нашето здраве и благосъстояние. Живите храни имат свой собствен биологичен живот, а съвременните познания напълно разкриват и доказват това. Затова е особено важно да адаптираме начина си на хранене съобразно сезоните. През зимата, когато е студено, за предпочитане са готвените зеленчуци и зърнените продукти като „топли” храни!

Салатите имат охлаждащ ефект и подсилват в нас студа. Така или иначе тялото се нуждае от повече енергия през зимата, затова бе трябвало тогава да избягвате охлаждащите храни. През лятото, в горещините можем с удоволствие да похапваме пресни узрели плодове или салати, тъй като това има освежаващ и охлаждащ ефект…

Следва продължение…

Текст: Велиана Симеонова

Снимки: Press

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Миди пола от CALVIN KLEIN

CALVIN KLEIN Pleated shell midi skirt Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Cat-eye слънчеви очила от PRADA

PRADA Cat-eye acetate and silver-tone mirrored sunglasses Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Пръстен от бяло злато с диаманти от BOUCHERON

BOUCHERON Quatre Radiant Edition Small 18-karat white gold diamond ring Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Велурени чехли от MERCEDES CASTILLO

MERCEDES CASTILLO Irine suede mules Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

За повече лято!

Ако сте пропуснали
Най-четени