Храните, които ни правят по-красиви

x

Спанак, стриди и кисело мляко изглаждат бръчките

Красотата, както ни завеща мъдрата си мисъл Достовески, ще спаси света, а тя не се постига само в бюти салоните. Експертите казват, че ако се храним с правилните продукти, по-сигурно и за дълго ще бъдем свежи и впечатляващи. Това не е точно диета, а вкусен и благодатен режим. От киселото мляко, което ни пази от бръчки, до сиренето за лъскава коса като грива, има храни, които всички трябва да ядем, за да изглеждаме най-добре.

Коса

Сиренето е богато на хранителни вещества, които стимулират растежа на дълги и здрави коси, според британско проучване, в което е събран списъка на храните с невероятни ползи за красотата.



Стридите подсилват тънките коси. Смята се, че липсата на цинк отслабва структурата на протеина, който оформя космените фоликули. Ето защо, консумирането на храни, богати на цинк, като стриди, ще спомогне за укрепването на фоликулите и косата ще бъде по-дебела, плътна и здрава.

Месото от домашни птици също укрепва и предотвратява загубата на коса. Протеинът, открит при пилета, пуйки, гъски стимулира растежа. Когато не получавате достатъчно протеини освен всичко останало се получава и косопад.

Сьомгата е пълна с Омега-3 мастни киселини, които хранят маслените жлези около космените фоликули, и съответно придават на косата повече блясък. Киселините имат и противовъзпалителни свойства, които помагат за здравословния растеж.
Спанакът, който Попай моряка цени най-много и заради който има най-здравите ръце, при дамите действа благотворно като предотвратява чупенето на косъма.

Зеленчукът е пълен с хранителни вещества, включително витамин А, С, желязо и бета каротин. Те спомагат за поддържане на кожата на главата и косата е добре овлажнена, и съответно това пази от късане на косъма.

Кожа

Соевите зърна съдържат много полезни минерали и имат високо съдържание на протеини. Те са чудесна храна за намаляване на петната, за по-ясен тен и тонизиране на кожата.



Бъбрековидния боб, сорт, който е много популярен, намалява появата на пъпки от различен произход и акне. Той е с високо съдържание на цинк, който съдържа редица лечебни свойства. Много изследвания са установили категорична връзка между ниски нива на цинк и кожни петна, докато се предполага, че цинкът може да бъде толкова ефективен, колкото и антибиотиците, за намаляване на акнето.



Авокадото е пълно със здравословни мазнини, които помагат за поддържането на кожата добре хидратирана. Тези мазнини също предпазват кожата от увреждане от слънцето.
Полезното действие на киселото мляко се дължи на състава му – калций, цинк, витамини. Известно е, че има антибактериално действие, затова се прилага като почистващо и подхранващо лекарство за кожата, като лекува акне и кожни раздразнения.



Киселото мляко хидратира кожата, като я предпазва от изсушаване и загрубяване. Затова киселото мляко се използва и за справяне с груба кожа на ходилата. В резултат на терапия с кисело мляко, тя става по-еластична и мека на допир, освен това изглежда по-свежа, тъй като млечният продукт забавя стареенето и прикрива бръчките.

Маслиненото масло, зехтинът, съдържа антиоксиданти, които намаляват възпалението и помага при подпухнала кожа. Ползата може да бъде постигната и чрез консумирането, и чрез нанасянето му директно върху кожата – особено на всяка суха област.

Медът е естествен антисептик, унищожител на бактерии, овлажнител и благодарение на съдържащите се в него антиоксиданти, е истински борец срещу остаряването. Действието на меда е мигновено. Достатъчно е да поставите меда само нощ преди някое важно събитие и ефектът ще е видим на сутринта.

Зъби

Изследванията установяват, че зеленият чай може да бъде изключително полезен за здравето на зъбите, защото намалява плаката, понижава на киселинността на слюнката и контролира нивата на бактериите. Смята се, че ако пиете зелен чай, е по-малко вероятно да страдате от заболяване на венците и от кариес.
Сиренето също понижава киселинните нива и предотвратява риска от кариес.



То е невероятен източник на калций, който е един от най-важните хранителни вещества за здрави зъби. Яденето на млечния продукт повишава рН в устата, също съдействайки срещу от кариес.
Ягодите съдържат естествен почистващ препарат, наречен ябълчна киселина, която действа като емайл лак.
Целина се препоръчва за по-чисти зъби и по-свеж дъх. Тя изисква много дъвчене, което стимулира производството на слюнка. Тази слюнка неутрализира бактериите в устата.

Ядките кашу са с високо съдържание на магнезий, което спомага за развитието на здрави кости и зъби. Те са полезнии, защото съдържат антибиотични свойства, които предпазват от микроби.

Нокти

Скумрия укрепва и овлажнява ноктите. Когато страдате от сухи или чупливи нокти, увеличаването на приема на мастни киселини е лесен начин това да се поправи.

И семената от чиа помагат за растежа на ноктите. Те са мощен източник на калций, протеини и магнезий. Тези хранителни вещества поддържат производството на колаген в организма.
Тиквени семки също действат за бързо растене на ноктите.



С високи нива на протеин, цинк и желязо, тези семена съдържат всички ключови елементи, от които ноктите ви се нуждаят.
Броколите увеличават ползите от протеина с помощта на аминокиселина, наречена цистеин.

Суровото какао е пълно с хранителни вещества, които помагат за здравето на ноктите, а те са магнезий, желязо, цинк и калций.

Текст: Fashion Inside

Снимки: Press

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

JOSEPH – Nina floral-print cotton-twill and wool-felt coat

Препоръки от седмицата

JOSEPH – Layered intarsia wool sweater

Препоръки от седмицата

ALEXANDER WANG – Eri studded leather ankle boots

Препоръки от седмицата

CHOPARD – Happy Sport 36 18-karat rose gold, stainless steel, diamond and mother-of-pearl watch

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Прибрана коса и супер очила!

Ако сте пропуснали
Най-четени