Shiseido – японската приказка за красотата

x

1872 Pharmacy

1872 Pharmacy


Shiseido е най-старата козметична компания в света, съществуваща до днес. През 2015 година се навършват 143 години, от нейното основаване. От 1872 година досега Shiseido e и най-голямата козметична компания в Япония. Разбира се, тук акцентът много сериозно пада върху грижата за кожата, грима и парфюмерията, не само, защото японците са едни от най-големите експерти в тази област, а и защото успехът на името е основан на сериозни познания и напредък, получени през годините.


 

Shinzo Fukuhara

Шинзо Фукухара


Основателят на Shiseido се нарича Шинзо Фукухара. За да се създаде толкова голяма козметична империя днес, е било нужно да се постави силно начало от необикновен човек. Г-н Фукухара е точно такъв – експерт в областта на фармацевтиката и самоук фотограф. Той комбинира идеята за красотата с изкуството.  Пътува до Ню Йорк и Париж, за да достигне още повече дълбините на козметичния свят и да разбере по-добре възможностите на фотографията, пренасяйки след това западния микс от идеи в Япония.


 

House of Shiseido (Tokyo, Japan 2004)

House of Shiseido – Токио 2004 г. 


Така, благодарение на различни фактори и възможностите за функциониране с повече налични информация и познание, Shiseido се превръща от фармацевтична компания, каквато била първоначалната идея, в световен бранд за красота. Оказва се, че тази империя става един от лидерите на пазара за десетилетия наред и се става част от разпознаваемите имена, водещи началото си от  Япония, наред с модните дизайнери и други творци, прославили страната в модерния свят на жените.


 

Eudermine 1897

Eudermine 1897


Shiseido неколкократно са пионери в света на козметиката от създаването си до днес. Те първи създават лосион с омекотяващ кожата ефект. Това е и първият козметичен продукт на компанията – Eudermine. И до днес може да го намерите по щандовете на козметичните магазини – с усъвършенствана формула и ново „лице“.


 

Poster for Candy Tone Lipsticks (1961)

Постер на червилата Candy Tone (1961)


Във времена, когато в Япония еталонът за красота изисква жените да бъдат с бледи и дори боядисани в бяло лица, Shiseido прави почти немислима революция. Годината е 1917, а традициите в тази държава се спазват и съблюдават сериозно – нещо, което не пречи марката да произведе пудра за лице в различни – цели седем цвята.


 

Poster for Eau de Neige (1927)

Постер на Eau de Neige (1927)


През 1924г. марката създава своето име, което произхожда от стар конфуциански текст и означава в превод: „възхваляваме добродетелите на великата земя, която подхранва нов живот и ражда нови стойности“. Канджи символите могат да се разделят на три и означават: SHI-ресурси, SEI-живот и DO-къща.


 

Shiseido Art House (Shizuoka, Japan 1978)

Shiseido Art House (Shizuoka, Япония 1978 г.)


В края на 50-те години на 20-ти век козметичната компания започва да се разраства – първо на места като Тайван, Сингапур, а бързо след това в Северна Америка и Европа. Продукти с името Shiseido се продават и у нас. Познати са на жените, които търсят „еликсири“ за своята кожа. Гамата продукти включва бяла и цветна козметика, парфюми, слънцезащитни кремове и дори мъжка козметика. Разпознават се като едни от най-качествените средства на световно ниво, дори 143 години след създаването на марката.


 

De Luxe (1932)

De Luxe (1932)


 

 


 

Whitening Cream package (1927)

 


Текст: Стефи Стоева

Снимки: Shiseido България

Вижте още:

ЧОВЕКЪТ, КОЙТО СЪБРА ИЗТОКА И ЗАПАДА В ЕДНО, НА ГРАНИЦИТЕ НА РЕАЛНОТО – ИСЕЙ МИЯКЕ

ПЕТ ЖЕНИ, ПРОМЕНИЛИ МОДАТА ОТ 20-ТЕ ДО НАШИ ДНИ

 

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Миди рокля с колан от SELF-PORTRAIT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Кожен колан от SAINT LAURENT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дълъг елек от MAX MARA

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Миди рокля от ALTUZARRA

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Забров принт и нотка екстравагантност.

Ако сте пропуснали
Най-четени