Келвин Клайн, провокацията и много мода с изчистен дизайн

x


За пръв път той става известен с изчистените и обикновени дизайни на палта и после спортни тоалети. Стратегията му за получаване на известност е много различна от тези на останалите дизайнери. Келвин Клайн залага на скандални реклами, с които предизвиква огромен шум около името си и модната си марка. Преди да стигне до там, обаче, пътят му на дизайнер преминава през много по-дълга история.



Роден е на 19 ноември 1942 година в Ню Йорк, където той прекарва детството си. От баба си наследява любовта към шиенето. И докато приятелите му играели навън, той се занимавал с рисуване на скици. Майка му не останала безучастна и насърчила афинитета му към модата и изкуството. Затова и той попада в профилирана гимназия по изкуство и дизайн. По късно започва висшето си образование в известния Fashion Institute of Technology. След завършването си прекарва цели пет години като стажант в една от нюйоркските модни къщи, занимаващи се с шиене на костюми. Работата си там той помни с безкрайно много безсънни нощи, в които е трябвало да усъвършенства собствените си дизайни.



През 1968 година Келвин Клайн, заедно със свой приятел от детството, започват общ бизнес, съсредоточен върху шиенето на палта. Първата си поръчка получават съвсем случайно. Търговска представителка на един от най-големите магазини в Ню Йорк обърква етажа в сградата, където се помещават двамата и без да иска се озовала в ателието на Клайн и партньора му. Тази грешка завършва с поръчка на стоки за 50 хиляди долара – сума, която по това време е грандиозна. След последвалия интерес към марката, Клайн диверсифицира бизнеса като пуска и женска спортна линия. После са добавени аксесоари, бельо, парфюми и така до днес, когато при споменаването на името Calvin Klein си представяме нещо с изчистени линии, рекламирано с малка или доста голяма доза провокация. До 1997 година марката печели половин милиард само от продажбата на деним.



Ключът към успеха той до голяма степен дължи на рекламните си стратегии, които прекрачват границите на приемливото. В средата на 90-те той облича тийнейджъри, които позират в предизвикателни пози и разпространява рекламата в цял Ню Йорк. В крайна сметка тя била свалена и забранена, но това отнело достатъчно време, за да може Clavin Klein да постигне търсеният ефект да присъства в разговорите на хората.



Днес главен дизайнер на марката е Франсиско Коста, който е работил за Calvin Klein преди оттеглянето на създателя й през 2003 година. Келвин Клайн технически има дял в компанията в момента, но в последните години той предпочете да се оттегли от бизнеса и да не участва активно в създаването на колекции. Въпреки това, марката и до днес е запазила духа, с който е била създадена.

Текст: Стефи Стоева

Снимки: Press

Вижте още:

Скорсезе, Мартин Скорсезе в един материал, събрал непознати факти за гения на Холивуд

Всичко започва и свършва с култа към женската рокля и още за живота на Оскар де ла Рента

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

На ръба на уикенда.

Ако сте пропуснали
Най-четени