Най-влиятелната „личност“ на света: Барби

x

Тя е родена на 9 март 1959 година. Но за нея времето сякаш е спряло. От тогава насам визията ѝ нито е остаряла, нито се е променила. Е, може би малко, но тя все още е същата красавица, която си спомняме от детските години. Тя е Барби – най-продаваната кукла в света. Създадена е от американската компания, производител на детски играчки, Mattel. Идеята била да се направи нов продукт, който да събере популярност, но никой не очаквал грандиозния ѝ успех. Преди Барби, децата играели с кукли, чиито образи са подобни на бебешки. Дебютът на куклата е именно на 9 март 1959 година, на международния панаир за детски играчки, състоящ се в Ню Йорк. Тогава Барби е била облечена в черно-бял бански с принт, вдъхновен от окраските на зебра.



Барби е един от най-американските символи в днешно време. Куклата се превръща в първата детска играчка, за която някога се прави рекламна и телевизионна маркетингова кампания. И ако все още никога не сте знаели откъде произхожда името на куклата – то е заслуга на Рут Хендлър, съпруга на съоснователя на Mattel – Джак Хендлър, която решила да кръсти играчката на своята дъщеря Барбара. За създателите на Барби било много важно тя да носи черти на възрастен човек и да се рекламира като такава. Резултатът е – над един милиард кукли, продадени в над 150 държави до този момент. Производителите ѝ твърдят, че всяка секунда в света се продават по три Барби-та.



Известната кукла отдавна е обект с колекционерска стойност, а дрехите, произвеждани за нея, не са нито обикновени, нито служат само за детски играчки. Въпреки малките ѝ размери, Барби има един от най-големите гардероби в света, пълни с дизайнерски бижута, дрехи и аксесоари. За нейната различна визия през годините са се грижели на 70 дизайнери. Като оставим метафората настрана, миниатюрните дрехи са истински шедьоври. От създаването си до този момент, тя сериозно е стъпила на световната модна сцена. За нея дрехи са шили модни къщи като Dior, Oscar de la Renta, Vera Wang, Giorgio Armani и много други.



Най-продаваната кукла в историята е неостаряваща икона на стила вече 55 години. Понякога е свързвана с противоречиви въпроси като дали нейното тяло не промотира определен тип хранителни навици, дали не издига в култ сексуалността и дали не създава погрешна представа за женското тяло. Част от тези причини са станали повод куклата да бъде забранена в Саудитска Арабия. Куклата е дала име на състояние, наблюдавано все по-често, наречено „синдромът на Барби“ – момичета (а тенденцията се разпространява и при мъжете) желаят да изглеждат като кукли.



Барби остава в историята като кукла, която „води живот“ като човек. Тя се превръща във вдъхновение за много дизайнери, в предмет с огромна колекционерска стойност, а функцията си на играчка продължава да изпълнява дори и сред поколението, което расте в дигиталната ера. Най-скъпата кукла Барби е облечена по дизайн на австралийския бижутер Stefano Canturi. Куклата е продадена на търг за нас 300 хиляди долара.

Текст: Стефи Стоева

Снимки: Press

Вижте още:

Moschino и Барби в една колекция за пораснали момичета

Запознайте се с КАНДИС на YVAILO! Тя е секси, дръзка, от миналото и от днес

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

С маратонки към офиса.

Ако сте пропуснали
Най-четени