H&M Foundation представя 500 жени на водещи бизнес позиции

x


Нестопанската организация H&M Foundation и хуманитарната агенция CARE си поставят с „Foundation 500“ задачата да оспорят стереотипите и да променят дефиницията за това как изглежда един бизнес лидер. За да спомогнат намаляването на бедността и да работят в посока постигане на устойчивите цели за развитие, поставени от ООН в посока засилване правата на жените и равенство между половете. Това са 500 впечатляващи бизнес лидери, развиващи компаниите си в най-предизвикателните start up среди.



Списъкът бе публикуван на www.foundation500.com и е вдъхновен от небезизвестния списък „Fortune 500” на сп. „Fortune”. “Foundation 500” разкрива съвсем различна история. Показвайки силни портрети, придружени с истории на жени предприемачи от новоразвиващи се пазари, представени по начина, по който бизнес медиите обичайно представят мъжете в бранша, H&M Foundation и CARE разпространяват посланието, че даването на власт на жените е един от най-ефективните начини цикълът на бедността да бъде прекъснат за сметка на икономическия растеж.

„Предприемачите са героите на нашето време и се счита, че в следващите няколко години над 1 млрд. жени ще влязат в бизнеса, като по-голямата част от тях ще го направят именно чрез независимо предприемачество. За да може това да се случи, те ще имат нужда от подаване на ръка и най-вече от видимост. Жените рядко стигат до кориците на бизнес списанията – последният път, в който жена е била на корицата на сп. „Fortune”, е бил през октомври 2014 г. Чрез списъка „Foundation 500” искаме да променим това, искаме да дадем нова дефиниция на визията на бизнес лидера”, сподели Диана Амини, международен директор на H&M Foundation.



Списъкът „Foundation 500” включва собственика на първата компания за автобуси в западен Кот д‘Ивоар, изпълнителен директор от Индонезия, развиващ бизнеса си чрез Facebook, както и президента на перуанската Асоциация на фермерите на пъстърва.

Международната публика и медии свободно могат да разгледат и споделят историите, снимките и всички материали, достъпни на www.foundation500.com.

„Родени без каквито и да е привилегии, жените, показани във „Foundation 500”, са изградили своите бизнес привилегии в най-трудните start up среди. Въпреки това, историите им често остават неразказани. Ще ми се да виждах такива жени по кориците на списания и вестници, израствайки в южен Судан“, споделя Алек Уек, британски супермодел от судански произход, предприемач и посланик на H&M Foundation.



Гръбнакът на „Foundation 500” се състои от наблюдения от глобалната програма за засилване правата на жените чрез развитие на предприемачеството, инициирана от H&M Foundation и CARE през 2014 година. Жените в списъка са част от тази програма, която по време на първата си фаза достигна до над 100 000 жени в Бурунди, Кот д‘Ивоар, Гватемала, Индонезия, Йордания, Непал, Перу, Филипините, Сиера Леоне, Шри Ланка, Йемен и Замбия. Поради успеха на програмата, процесът е подновен за още 3 години.

„Между 2014 и 2020 г. H&M Foundation дарява 12 млн. евро в подкрепа на над 200 000 жени предприемачи от развиващи се пазари като начален капитал и средства за обучение, които да подпомогнат стартирането и развитието на бизнеса им. Сега е точният момент целият свят да подкрепи целите за развитие, поставени от ООН в посока овластяване на жените и равенството между половете“, споделя Карл-Йохан Першон, член на борда на H&M Foundation и изпълнителен директор на H&M Hennes & Mauritz AB.

 

Текст: Fashion Inside

Снимки: Press

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Риза или яке – решавате вие.

Ако сте пропуснали
Най-четени