Историята на италианската мода, както не сме я виждали до сега

x

 

 

 


 

Лондон често се превръща в събирателен център на световни звезди. Този път английската столица обръща фокуса си към италианската мода и нейната история, като по този повод събра някои известни личности под един покрив в музея Виктория и Алберт. Причината това да се случи бе откриването на изложба, която показва блясъка на италианската мода от 1945 година до сега. 

 


 

 

 

 


От 5 април до 27 юли почитателите на модата, които имат път към Лондон, могат да посетят изложбата The Glamour of Italian Fashion 1945 – 2014. Тя ще разкрие всеобхватното и многостранно лице на италианската мода, започвайки от периода след Втората световна война и стигайки до наши дни. Реализирана е с помощта на частни колекционери, ключови дизайнери и модни къщи, както и някои организации, допринесли за оформянето на образа на пословичната италианска мода. Включва дамски и мъжки облекла с акцент в качеството, използваните техники, материалите и експертната намеса в ушиването на всяка дреха. 

 


 

 

 

 


Изложбата проследява драматичния преход на Италия от следвоенен период на разруха към парада на лукса от 50-те и 60-те години. Именно тогава, когато много холивудски продукции се снимат в Италия, звезди като Одри Хепбърн и Елизабет Тейлър стават посланици на стила и модните тенденции. Те събуждат световните апетити към луксозната мода, произведена в Италия. В музея Виктория и Алберт са изнесени 100 ансамбъла от водещи италиански модни къщи, част от които Simonetta, Pucci, Sorelle Fontana, Valentino, Gucci, Missoni, Giorgio Armani, Dolce&Gabbana, Fendi, Prada и Versace.

 


 

 

 

 


 

През 50-те и 60-те години икономиката на Италия започва да се стабилизира. До голяма степен текстилното производство и създаването на мода допринасят за тези положителни промени. Въпреки последвалата нестабилност в исторически план, модната индустрия на полуострова буквално процъфтява. Своето начало поставят много малки фирми, част от които са бизнес на цели фамилии. 

През 70-те години котюрът отстъпва място на масовата мода. Милано с многобройните заводи за производство на платове и дрехи, които го обграждат, се превръща в столица на Италианската мода.

 


 

 

 

 


 

Етикетът „Made in Italy”, станал толкова важен за клиентите, всъщност е част от маркетингова кампания, с която се промотира широката гама от луксозни стоки и услуги на полуострова, в това число храната, туризма, дизайна като цяло и модата в частност. Тази продължила почти десетилетие кампания направила така, че „Произведено в Италия” да се превърне в нарицателно за висок стил. 

 


 

 

 

 


От началото на 90-те готини италианската мода става все по-интернационално прочута. Много дизайнери прославиха страната си по света, карайки хората от всичките му краища да искат италианска мода. Тези дизайнери продават всичко: от дрехи до хотелско обзавеждане, а някои от тях са водещи световни производители на луксозни стоки и в момента. 

 


 

 

 

 


Много от дизайнерите, чиито произведения може да видите в лондонския музей, са с десетилетни традиции, а други са се появили на модната сцена преди няколко сезона. Това, което ги обединява, са лоялните клиенти, етикетът „,Made in Italy”  и позиционирането на върха на световната модна пирамида, от където всички заедно продължават да движат идеите си напред. 

Текст: Стефи Стоева

Снимки: Press

Вижте още:

Островът на съкровищата се намира в столичния рай

Тилейн Блондо – родената през 2001 година провокаторка

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

На ръба на уикенда.

Ако сте пропуснали
Най-четени