10 луксозни бранда, които познават възхода и падението – (Част 1)

x

Тенденцията, в която новото всъщност е добре забравено старо, е една от основните в света на лукса. А брандовете, които през годините познават и падението, и възхода в него, са особено ценени днес. Повече от онези, които са показали устойчивост в продължение на десетилетия и са възприемани като особено скучни.

Следващите десет бранда, които ще ви представим, са били на дъното, но са намерили правилния път към възкачването през последните три десетилетия и не на последно място са останали верни на себе си и своята луксозна идентичност.


gucci-ad-01


Gucci
Пътят надолу започва в края на 90-те години, когато семейните неразбирателства в Gucci стигат до убийството на Маурицио Гучи. По това време компанията печели средства основно от продажбата на лицензи. Трудният период приключва, в момента, в който Том Форд поема поста на креативен директор. Дизайнерът не само създава култови модели, но заедно с това връща централата на бранда във Флоренция, където се намира и основното производство. От този момент Gucci се фокусира единствено и само върху сътворяването на безкомпромисен лукс, което продължава и до днес. Дори когато много други брандове в сегмента си позволяват да пуснат по-свободни линии, от Gucci не се подвеждат и с това запазват образа си на един от символите на италианския лукс. През януари миналата година длъжността креативен директор е поета от Алесандро Микеле, с което компанията става един от най-обсъжданите брандове в модната индустрия. Непосредствено след това марката получава обновление, с което стъпва в първите редици на 21-век. Досегашният агресивно-сексуален образ на Gucci се трансформира в много по-романтичен, свободен, бохемски и ярък, но основната промяна става отказа от половите стереотипи.

Вижте още: Най-впечатляващите библиотеки, които някога сте виждали


Maison-Guerlain-Store


Guerlain
Още едно добре познато име, което в средата на 90-те е трудно да се определи като сензация.
По онова време оснвната аудитория на бранда е в преклонна възраст, парфюмерийната линия рядко е обновявана, с което започват и финансовите затруднения. Ситуацията е овладяна от LVMH, който купува един от най-старите брандове във Франция (Guerlain е основан през 1837 г.) от семейство Guerlain. Новият възход на компанията започва, когато целите й се разпростират не само към луксозните класики, но и в чужди до момента сегменти, които са от една страна недостъпни за лукса, а от друга за освободенността. С тази политика марката успява да привлече и богаташи, които са готови да платят 14 хил. евро за парфюмерийна легенда и млади момичета, които правят едва първите си стъпки като фенове на ароматите – на тях е посветен La Petite Robe Noire. А повторното пускане на емблематични аромати като Shalimar, Chamade, Mitsouko осигурява връзката между минало и настояще.


Bernardaud


Bernardaud
Преди 20-на години едва ли някой би направил усилие, за да определи лиможкия порцелан като нещо модно. По своята същност той е изключително консервативен – ръчно производство, старинни технологии и вярност към традиционните орнаменти. Та как да бъде определен по друг начин освен скучен. Не са на брой много интериорите, в които тази скъпа вещ ще пасне на минималистичния или индустриален стил. Въпреки това няколко лиможски фабрики успешно следят тенденциите в дизайна. Лидер сред тях е Bernardaud (основана през 1863 г.), като в най-новата й история тя осъществява съвместни проекти с Марина Абрамович, Дейвид Линч, Джеф Кунс, а основната линия на бранда съчетава в себе си елегантност, ясни форми и няколко помпозни златни и сребърни колекции за приеми.


harleydavidson


Harley Davidson
Една от малкото американски компании, които успяват да оцелеят през Голямата депресия, е на косъм от закриване в края на 80-те, когато пазара на мотоциклети става почти „бойно поле“. Архаичните модели на американската легенда са притиснати до стената от преките си японски конкуренти Honda, Suzuki, Kawasaki и Yamaha. Славата на криминалните банди, които боготворят Harley Davidson, не подтиква хората към покупки. Правилното решение, което марката взема през 90-те е да се „заиграе“ с маргиналния си имидж, но като го направи модно и технологично. Компанията започва пълно обновяване на моделите. Свежите, нови попълнения въобще не претендирали да попаднат в общоприетите рамки: те изцяло преосмислят изконната философия на бранда – свобода на духа и постоянно движение.
През 2014 г. на пазара излиза олекотената градска линия Street, с което се оказа, че Harley въобще не е мотоциклет за маргинали и застаряващи рокери, а имиджово средство за придвижване на успешни бизнесмени от буржоазните квартали на Ню Йорк, Париж, Лос Анджелис, Лондон, Москва, Хонконг и даже за стартиращи компании от Силициевата долина. Същата година компанията представи и първия си електрически мотоциклет LiveWire, който все още не е пуснат на пазара, но се провеждат тестове, което показва иновативната мисъл на бранда.


vertu-new-signature-touch


Vertu
Изхождайки от непоклатимата логика, че телефонът трябва да е със същата класа като автомобила и часовника, британската фабрика започва да произвежда устройства за тези, които вече имат Mercedes и Rolex. Само след няколко години, хората, които неглижираха Vertu, започнаха да осъзнават, че това не са просто телефони, а истински произведения на занаятчийството – елегантни и стабилни. Устойчивост на пазара на луксозни стоки бранда си извоюва благодарение на сътрудничеството с компании като Ferrari, Ermenegildo Zegna и Bentley. В края на 20-ти век обаче компанията се изправи пред сериозно предизвикателство, не само по отношение на дизайна, но и в сферата на технологиите. Телефон, който струва 5000 евро и сглобен ръчно в Англия, не се купува, за да бъде предаден след време по наследство, а за да се използва за писане на съобщения и провеждане на разговори. Единственото уникално ноу-хау, вложено във Vertu, е консиерж услугата, което превръща устройството в призрак.
Сериозен технологичен пробив бранда осъществява през 2014 г., когато представя смартфоните Signature Touch и Aster, които се оказват перфектните съвременни интелигентни устройства в корпуса на телефонен шедьовър. Новите модели на Vertu се адаптират бързо към технологичните иновации. Също както Bentley или Birkin, смартфонът може да бъде персонализиран според индивидуалните желания – цвят, вид на кожата, добавяне на собствен печат или монограм.

Следва продължение …

Текст: Ивайла Влахова

Снимки: Press

Вижте още:

Как да приложим цветовете на Pantone в домашния интериор

Няколко интересни решения за всекидневната във вашия дом

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

На ръба на уикенда.

Ако сте пропуснали
Най-четени