Как да работим по-находчиво, вместо по-здраво тази година

x


Човек, колкото и добре да празнува, рано или късно се връща на работа. И когато това стане, всички си обещаваме да постигнем повече, да работим по-здраво, за да изживеем успехите, които сме си набелязали. Невинаги обаче по-голямото усърдие дава по-добри резултати. Около това застават и Forbes, които представят шест идеи как да получим желаните успехи в работата, без да трябва да работим три пъти повече. Нетърпеливи сме да ги споделим с вас, за да направим годината си наистина плодотворна.

Какво обаче означава да работим по-находчиво? Не го ли правим и сега? За всеки смисълът на „по-умно“ е напълно индивидуален в зависимост от личното възприятие за успех и целите, които си е поставил. С други думи, да работите умно по същността си означава да познавате своите силни страни и да изградите мрежа около себе си, заедно с която да постигнете поставените цели по най-бързия и ефективен начин.

Ето и шестте съвета на експертите за повече производителност.



Обвържете задачите си със срокове

Списъците с ежедневни задачи са второто ни „аз“ в работна среда. Но малко от нас всъщност поставят времеви рамки за изпълнението им. Така често позволяваме те да изпълват няколко дена без реално да отнемат толкова време. Затова е добре да наблюдаваме колко ни отнема завършването на определена дейност и така с времето ще можем да ѝ поставим рамка, която да не надвишаваме. Когато вече сме наясно с това по-лесно ще можем да пренаредим и преразпределим графика си.



Използвайте схемата „цел, резултат, обхват“

Определянето на всяка от трите точки в схемата ще помогне на вас и хората, на които делегирате права и отговорности да се движите в правилната посока. Експертите препоръчват да определите конкретните си цели като се запитате „как ще изглежда всичко, когато работата е напълно завършена?“ Следващата стъпка е да осъзнаете смисъла, за да можете да обясните как задачата ще се впише в проекта или в по-мащабната картина на нещата, като по-този начин навлизате в същността на проекта. И накрая, ако делегирате изпълнението на друг, предоставете му пълния обхват на задачата – краен срок, формат, аудитория, пред която ще се представя, бюджет, налични ресурси и вашето участие.



Тематично разпределение на времето

Според експертите по продуктивност, тематичното разпределение на времето дава възможност на ума да се концентрира върху първостепенните задачи, които са в основата на движението напред във всички области на живота. Създаването на различни тематични зони е ефективен начин да се избегне преумората от вземането на решения. Ако поставите на подобно разпределение месеците, седмиците и дните, ще мислите по-малко за това какво да правите, защото вече ще има зададен предмет на действие. Например, всеки петък може да е ден за среща с приятели, а в събота да е време за семейството. Като подредят различните си приоритети в седмиците и месеците си, хората стават по-гъвкави и свободни, за да започнат да създават равновесие между професионалния и личния живот.



Създайте си нова имейл стратегия

Имейл кореспонденцията е един от най-сигурните вредители на продуктивността и често кара хората да работят по-усърдно, а не по-умно. Прекалено често хората правят едновременно по няколко неща, без дори да осъзнават, именно заради съобщенията от технологичните приложения. Например, получавате нов имейл и отваряте изскочилото съобщение, така без да се замисляте прекъсвате задачата, върху която работите и често забравяте докъде сте стигнали. Затова си определете периоди от деня, в които да преглеждате пощата, като сортирате имейлите по важност и спешна необходимост от отговор. С това си гарантирате пълна концентрация през останалото време от деня.



Не започвайте от нулата

Не се опитвайте всеки път да преоткривате, че „слънцето изгрява от Изток“ или с други думи да започвате от нула. Това е голяма загуба на време. Вместо това открийте и трансформирайте готови шаблони, които сте използвали преди или намерете някой, който вече се е занимавал със същата задача. Това ви позволява да имате достъп до други хора и ресурси, за да постигнете целта си възможно най-ефективно.



Пишете си бележки

Понякога прекъсванията и отлагането на задачи във времето са неизбежни. Затова всеки път, когато трябва да спрете изпълнението на определена дейност преди да сте я завършили, напишете си бележка. Тя трябва да съдържа информация за това докъде сте стигнали, така че като я прочетете веднага да продължите с изпълнението ѝ.

Всъщност да се работи умно изисква да намерите най-ефективния и бърз начин за постигане на целите. Колкото повече осъзнаете стила си на работа, толкова повече възможности да работите по-интелигентно, а не по-усърдно ще откриете.

Текст: Forbes.com/Ивайла Влахова

Снимки: Pinterest

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Миди пола от CALVIN KLEIN

CALVIN KLEIN Pleated shell midi skirt Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Cat-eye слънчеви очила от PRADA

PRADA Cat-eye acetate and silver-tone mirrored sunglasses Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Пръстен от бяло злато с диаманти от BOUCHERON

BOUCHERON Quatre Radiant Edition Small 18-karat white gold diamond ring Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Велурени чехли от MERCEDES CASTILLO

MERCEDES CASTILLO Irine suede mules Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Oбичаме точно този аутфит!

Ако сте пропуснали
Най-четени