Никой не ни учи на малките неща: Професионалните навици, които трябва да развиваме непрестанно

x

На пръв поглед те са толкова незначителни, че почти не им обръщате внимание. Много често никой не ни учи на малките неща. Те обаче са толкова важни в професионален план, че тяхното неспазване би нарушило положителния баланс на имиджа ни. Колко важно е да се научим да бъдем отговорни към детайлите в професионалното си ежедневие? Много! Ето няколко навика, които биха ви били от полза, ако успеете да ги развиете още преди да навършите 30 години, но и след това, защото по-добре късно, отколкото никога.

 


 

 


 

Преглеждайте настройките си на фейсбук. Искате ли вашите колеги, шефове или бизнес партньори да ви виждат по бански или в спа центъра? Няма да засягаме въпроса защо мислим, че като цяло тези снимки не са ок за социалната мрежа, но дори и да ги има в профила ви, не е добре те да са достъпни за всичките ви „приятели“. Можете да ограничите кой какво да вижда, а това единствено би поддържало имиджа ви на ниво. Сигурни сме, че от филтрирането на броя снимки, а не само на тяхното качество, бихте извлекли само позитиви.

Отговаряйте на e-mail-и не по-късно от 24 часа. Това показва отношение към работата ви, заинтересованост към общите дела с вашите партньори или просто, че си вършите работата навреме. В случай че излизате в отпуск, уведомете хората, с които работите. Понякога това е въпрос на пет минути.

Когато става дума за бизнес срещи, служебни ангажименти или ако просто отивате на интервю за работа – винаги бъдете на уреченото място поне 10 минути по-рано. Това време ще ви позволи да съберете мислите си, да си починете, да поговорите неформално с хората… Тези десет минути дори могат да се окажат съществени при формирането на нови контакти.

Поддържайте вече създадените контакти. Това се прави с поздравителна картичка през коледните празници, благодарствен e-mail след проведена среща, присъствие на общи мероприятия. Всъщност, човек трябва да бъде крайно активен, за да поддържа своите професионални контакти. Комуникацията е основен „ангажимент“ за добър професионален старт.

Обличайте се подходящо. Няма по-грозно нещо от това да видите как една добре образована дама избира да показва разголеното си тяло на места, където бизнес облеклото е подчинено на определени изисквания. Офисът не е дискотека. Офисът не е бара зад ъгъла. А дори и да не работите в офис – обличайте се така, че да сте горди със себе си. А хората често ще ви посрещат (и познаят) по дрехите, не забравяйте!

Обновявайте своето CV с нова информация или поправяйте (ако се налага) остарялата такава. Същото важи и за профила ви (ако имате такъв) в професионалната социална мрежа LinkedIn. На всеки шест месеца или година обикновено човек прави промени в професионален план. Много често те са свързани с получаване на сертификати, преминаване през обучения, учене на нов език… Поддържайте информацията за себе си актуална.

Опитвайте се да си давате равносметка – за това, което постигате, в каква посока се движите, правилна ли е тя, плащат ли ви достатъчно, какви възможности се откриват пред вас… Тези „прости“ равносметки ще правят картината на професионалния ви живот по ясна. А всеки има нужда да изяснява за себе си, нещата, за които рядко мисли в обърканото си и забързано ежедневие.

Текст: Стефи Стоева

Снимки: Press

Вижте още:

Организираният фрийлансър следва тези правила

Are You LinkedIn и знаете ли как?

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Миди рокля с колан от SELF-PORTRAIT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Кожен колан от SAINT LAURENT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дълъг елек от MAX MARA

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Миди рокля от ALTUZARRA

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

С бодра крачка към уикенда.

Ако сте пропуснали
Най-четени