2020 – модни записки под маската

x

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TCC • Luxury | Fashion | Style (@thecultcurators)


Годината беше повече от разтърсваща! Обичайният ни живот и навици се промениха коренно и наложиха нови стереотипи. Вече никой не говори за вредата от онлайн комуникацията и липсата на реален контакт. Сега е съвсем нормално да общуваме посредством дигиталните технологии. По време на пандемията анализаторите отчитат рязко покачване на употребата на цифрови технологии, дори от възрастови категории, които при възможност ги избягваха.  Коренно се промени и бляскавият свят на модата, който е преживял няколко социални катастрофи. Очевидно пъзелът се пренарежда, като сюжетът се движи между крайния песимизъм и крайния оптимизъм. Каква ли ще бъде картината на финала?

Маски горе

Пандемията наложи този артикул като задължителен, а цената му в аптеките скочи драстично. След първия шок модата бързо се ориентира и редица популярни модни марки го припознаха като моден аксесоар, сред тях са Burberry, Fendi, Gucci, Carolina Herrera, Dolce & Gabbana… Бизнесът очевидно реагира на новата реалност, а модни експерти приемат маските като аксесоар и зорко следят дали те подхождат на облеклото. Няма нищо лошо, нали се твърди, че красотата ще спаси света! Още повече щом все по-рядко посягате към любимото червило, а и все пак да помислим за природата. Маските за многократна употреба са за предпочитане пред тези за еднократна. Нали?


 

View this post on Instagram

 

A post shared by WWD JAPAN (@wwd_jp)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)


Голямата игра

През последните години сякаш бяхме свикнали със стратегическите ходове в модата, известни имена сменяха позицията си на креативен дизайнер от марка в марка. Феновете вече свикнахме и дори правим предположения кой дизайнер колко сезона ще се задържи в определена марка или кой бранд е бъде закрит. 2020г. стартира с новината, че предстоящото ревю Haute Couture на Жан – Пол Готие е последното за дизайнера, който напуска модата. Ще ми липсва Лошото момче на френската мода, както често бе наричан. Следващият бе Раф Симънс, който се присъедини към Prada. Промените продължиха – Клеър Уейт Келър предаде „скиптъра“ на Givenchy на Матю Уилямс, последван от Ким Джоунс, който ще партнира на Силвия Вентурини-Фенди, запазвайки поста си „капитан“ на мъжката линия на Dior. Джоунс ще отговаря за дамската линия на Fendi. Дали Ким ще оцелее в сянката на покойния император Карл Лагерфелд? Фаусто Пулиси пое Roberto Cavalli, а в края на годината горещият трон на Chloe бе напуснат от Наташа Рамзи-Леви и бе зает от Габриела Хърст.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gabriela Hearst (@gabrielahearst)



Мащабното напускане

Седмиците на модата вече не са същите, след като дванайсет значими марки се разделиха и можем да кажем, подадоха молби за „развод“. Те организираха своите представяния извън обичайния график, като по този начин седмиците станаха месеци. Сред големите марки са: Saint Laurent, Jil Sander, Michael Kors, Alexander McQueen, Gucci, Stella McCartney… Голямата изненада е отказът на Марк Джейкъбс да представи колекция за пролет-лято 2021 г. Дали след COVID-19 модният календар ще се завърне в познатия график, или това е знак за едно ново, предстоящо начало? Времето ще покаже!

Дигитална експанзия

Суетата, шумът и опитите на модни фенове да се промъкнат без покани на някое шоу са само спомен. Сега ревютата са без публика и се следят на живо онлайн, самият Джорджо Армани последва тази вълна. Факт е, че дигиталната ера настъпва! Ще влезем ли всички в матрицата или тепърва предстои борба? Засега е трудно да се даде отговор, но очевидно дигиталната вълна взема превес. Сигурен знак бе даден от Британския съвет за мода, който прие дигиталния формат за мъжката седмица, която се преведе през юни.

Пищни форми

Очевидно е, че разбиранията за красота се променят. През тази година броят на моделите с по-пищни форми, познати като plus size, се увеличи. Желанието на дизайнерите за по-голямо разнообразие и разчупване на стандартите подтикна букерите на модните агенции да преосмислят и разширят разбиранията за красота. Ако до преди няколко години кралицата, изпъкваща на фона на слабите си колежки, бе Ашли Греъм, то сега трябва да отбележим имената на Прешъс Лий, Палома Елсесер, Джил Кортелев и Алва Клер, които са сериозни претендентки за големия трон на Ашли. Въпреки че през 2020 година дори Versace включи такива модели, за първи път в историята си, те все още не застрашават като численост установения стандарт. Това обаче е тенденция, която не е за пренебрегване.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by paloma elsesser (@palomija)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Versace (@versace)


Посока на развитие

В търсене на нови форми на представяне и дизайн, който да намали отлива от клиенти, някои от марките приеха провокацията в търсенето на нови посоки за развитие и задържане на своите почитатели, при това с намалени инвестиции. Внимание заслужават рециклираните винтидж облекла в колекцията Upcycled by Miu Miu, която съдържа само 80 артикула, и бе представена в началото на декември.Селекцията, направена от различни географски точки, включва „находки“ от 30-те до 70-те години. Пазарът на винтидж облекло винаги е съществувал, генерирайки немалки парични потоци. Ако някой смята, че той представлява интерес само за колекционери, не е прав. Интересът към адаптиране на стар текстил и облекла към модата не е от вчера, но определено оставаше встрани от големите подиуми. Дали тази кoлекция на Miu Miu не е „компасът“, който маркира нови посоки на развитие по време на пандемията и след нея? Да не забравяме, че това не би бил първият случай. След Втората световна война много излишни облекла, произведени за фронта, са продавани в специализирани магазини, а много домакинства са ги използвали поради тяхната достъпност, като често са ги преработвали.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Miu Miu (@miumiu)


In memoriam

През годината модният свят загуби някои от най-големите си имена. Серджо Роси, Кензо Такада, а броени часове преди посрещането на 2021 г. и Пиер Каден – дизайнери и творци които отдавна са заслужили място в световната история. Но бъдещето е пред нас, появата на нови имена, които да оставят своите следи, е въпрос на време!



 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pierre Cardin (@pierrecardintr)


Вярвам, че ни очаква една по-добра и изпълнена с красота Нова година.


Текст: Константин Стойнов

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Пуловер с шарки

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Обувки на ток Gilda Черен от Le Silla

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Суитшърт Екрю Relaxed Fit от Polo Ralph Lauren

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

The Absolute Moisturizer CHC Anti-Ageing Cream With Matrixyl

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Сатен за петък и за всеки ден.

Ако сте пропуснали
Най-четени