Victoria’s Secret: паднали ангели

x

В бекстейджа кипи енергия и всички ангели са развълнувани за пробите. Моделите стоят почти неподвижно като статуи, докато екипът по дизайн изпробва върху тях току-що излезли от 3D принтера корсети. Един дизайнер намества пера върху раменете на Кандис, Адриана си прави селфита и позира за фотографите, които снимат процеса на подготовка. Всичко е перфектно, а ако не е, то е защото гримьорът се бави с моделите може би. Обаче преди дни Victoria’s Secret закрива цели три магазина в Америка – в Мъртъл Биийч, в малък град с област Клийвланд и във Феърфакс Каунти. Това не е шокиращо.



През изминалата година марката затвори 30 магазина и изгуби около 3.8 милиона клиенти през изминалите две години. Victoria’s secret обявиха, че ще закрият още 53 магазина през 2019. През ноември 2018 главният изпълнителен директор подаде оставка. През декември годишното модно шоу потъна до най-лошия си рейтинг. Защо някога горещата марка внезапно падна от небесата? Ще продължат ли ангелите да разхождат криле и перфектни тела по райския подиум, както досега? Може би да, концепцията за жената на бранда не се е променила от нейното създаване. Е, но светът го направи, а ангелската марка за бельо – не.



В проучване на потребителите от септември 2017 г., проведено от Wells Fargo, 68% от анкетираните заявяват, че Victoria’s Secret им харесва по-малко от преди, а 60% са на мнение, че марката изглежда „пресилена“ или „фалшива“. Отдръпването на клиентелата на бранда означава, че дамите, които са купували бельото им преди 10 години, са се променили, а, след като марката не се променя, не резонира повече със същите клиенти. Ето защо цената на стоковия пазар за акции на Victoria’s Secret падна с 41% в края на 2018.



„Жените не искат да бъдат разглеждани като стереотипни секси супермодели, които купуват бельо само за да впечатлят мъжете“, казва Paul Lejuez, маркетинг аналитик. Когато миналата година Jan Singer, главен изпълнителен директор на отдела за бельо на Victoria’s Secret, водещата марка на компанията, подаде оставка, й беше зададен въпросът защо не включва в шоуто различни по размери модели. За наше съжаление, както и това на клиентите й, тя отговори така:

„Защо твоето шоу не прави това? Не трябва ли да имате транссексуални в шоуто? Не, не мисля, че трябва. Е, защо не? Защото шоуто е фантазия. Това е 42-минутно специално забавление. Такова е.“



Откликът в социалните мрежи беше жесток. След това изказване на Jan Singer тя трябваше да напусне, защото не само не знаеше как да преобрази марката спрямо мирогледа на съвременната си клиентка, но и не искаше. Транссексуални и plus size модели възторжено се зарекоха да стъпнат на подиума на Victoria’s Secret, други тъжно споделиха, че марката вече не е потребна никому.



От друга страна, Victoria’s Secret е проектирана с оглед на мъжа. Компанията е създадена от предприемаческата двойка Рой и Гайе Реймънд през 1977 г. като противоотрова за объркването и срама, които г-н Реймънд усеща в секциите за бельо на универсалния магазин. Той казва, че, докато пазарува за жена си, „е бил изправен пред стелажи от хавлиени дрехи и грозни найлонови нощници с флорален печат, и винаги имал чувството, че продавачите от универсалния магазин го смятат за нежелан нарушител.“ Е, и до днес марката не е променила нито частица от цялостната си концепция, а все пак продажбите са ориентирани към дамите. А вече все повече от нас искат да пазаруват от брандове, които стоят зад реалистичните и позитивни представи за външния вид.



„Дори да станете ангел и да вървите като VS модел, мечтата ви е да носите крилете.”, споделя моделът Джоузефин Скривър. Ние се питаме дали истинските момичета, онези работещите, с или без деца, постоянно на път имат нужда да мечтаят за перфектния „ангелски“ външен вид и криле. Обичаме да се приемаме такива, каквито сме, както и повечето потребители на Victoria’s Secret. Марката обаче упорито продължава да ни натяква, че не сме перфектни. Ние си знаем, че не е нужно да бъдем, и подозираме, че ангелите ще продължат да падат от небесата, ако не се научат как да летят заедно с нас, обикновените момичета.

Текст: Мила Стоянова

Снимки: Pinterest

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Слънчеви очила от FENDI

Слънчеви очила от FENDI Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Рокля от SELF-PORTRAIT

Рокля от SELF-PORTRAIT Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дънки с висока талия от SAINT LAURENT

Дънки с висока талия от SAINT LAURENT Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Блуза от Erdem

Блуза от Erdem Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Ciao, понеделник! Готови сме за модни приключния!

Ако сте пропуснали
Най-четени