Анна Уинтър в дивото- разбиваме стереотипа

x

Съвсем наскоро бяхме провокирани от фотосесия нa лондонското списание „10”, което въпреки факта, че излиза по будките само два пъти годишно, успява да създаде разгорещени дискусии.

Фотосесията е в колаборация с Balenciaga и откроява невероятната артистична визия на креативния директор на бранда Демна Гвасалия.

Водещ герой в сюжета е главната редакторка на американския Vogue- легендарната Анна Уинтър. Иконата на модната индустрия поддържа имиджа си и грижливо пази позицията си на първия ред, но след като идеята, че й е време да си тръгне от Vogue доби популярност, тя усилено се опитва да привлече вниманието на най-жестоките си критици- Gen Z. 

Как? Разбивайки стереотипи.



„Анна в Берлин”- творението на ексцентричния фотограф Рафаел Блис, любимец на Balenciaga, Stella McCartney и Marc Jacobs, показва „ледената кралица” на модната журналистика в меко казано нестандартна за нея обстановка.

Намираме Анна (или по-скоро неин двойник) да пътува с градски транспорт, да кара колело, да коси трева, да си поръчва дюнер и да изхвърля чувал за боклук ( на Balenciaga, естествено). Шеговита и интересна, фотосесията осигури материал за всички любители на меметата, но определено постави и много храна за размисъл на масата.

Това, което се запитахме ние е: Не е ли всяка модерна жена, прототип на Анна Уинтър в дивото?


 

View this post on Instagram

 

A post shared by 10 Magazine (@10magazine)


Вече сме много далеч от времената, когато жените е трябвало да избират между кариерата и семейството. Въпреки всичко „или/или” начинът на мислене сякаш се е настанил в съзнанието ни и подобни провокации ни карат да се замислим: Дали твърденията, че съвременната жена е комплексен мултитаскър са голословни?

Ами не! Ние следваме принципа на Хана Монтана за „най-доброто от двата свята”. Наблюдаваме работещи и силни жени- финансови директори, маркетингови специалисти и артисти да се разхождат из супермаркета в квартала след работа и да носят кисело мляко в Chanel чанта. Защото могат! 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by AKKURAT Studios (@akkurat.studios)


Преди повече от 20 години светът се запознава с 4 именно такива силни, работещи момичета – героините във вечната чиклит класика „Сексът и градът”. Да, към днешна дата сериалът се определя като остарял и абсолютно политически некоректен, но пък носи със себе си същата енергия, която и фотосесията „Анна в Берлин”. Посланието, че да живееш „обикновен” живот във висша мода не трябва да е стигма, а рецепта за един по-стилен и бляскав лайфстайл.

Да бъдеш верен на себе си е единственият тренд, който никога не излиза от класациите. Не забравяйте, че клишетата са такива с причина!


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Betsy Johnson (@betsyjohnson_)


Обществото поставя очертания, които съвсем по реда на нещата- с(т)илните жени не обичат да спазват. 

Във времена, когато е много вероятно 9/10 изказани изречения да бъдат обидни за някоя етническа група, сексуална идентификация или личностна интерпретация е трудно да бъдеш искрен и индивидуален без да оставиш следа (позитивна или негативна) у другите. В стремежа към свобода, права и необремененост от социални норми- не осъзнаваме как се заключваме в страх от експресия. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Betsy Johnson (@betsyjohnson_)


Затова понякога е нужна една Анна Уинтър с косачка да се появи в Instagram фийда ни, за да ни напомни, че нищо не може и не трябва да ни спира да се изразяваме всестранно, дори да не се вписваме в пейзажа. 

Осъзнавайки влиянието и заряда, който носи британската редакторка- екипът ни предоставя леко и почти граничещо с абсурда съдържание, което обаче тежи на мястото си. Изключително важно е да намираме вдъхновение в подобни произведения на изкуството, които в същината си носят посланията на бъдещето. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Raphael Bliss (@raphaelbliss)


Както самата Анна казва:„ Ако погледнете, която и да е модна фотосесия извън контекста й, ще ви каже какво се случва в света точно толкова добре, колкото заглавие в The New York Times.“


Текст: Наско Фотев

Снимки: Getty/ Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans in Dark Blue от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Къс панталон с набирания от KOTON

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Поло блуза с коприна от OXXO

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Wild, wild west.

Ако сте пропуснали
Най-четени