1872 Pharmacy
Shiseido е най-старата козметична компания в света, съществуваща до днес. През 2015 година се навършват 143 години, от нейното основаване. От 1872 година досега Shiseido e и най-голямата козметична компания в Япония. Разбира се, тук акцентът много сериозно пада върху грижата за кожата, грима и парфюмерията, не само, защото японците са едни от най-големите експерти в тази област, а и защото успехът на името е основан на сериозни познания и напредък, получени през годините.
Шинзо Фукухара
Основателят на Shiseido се нарича Шинзо Фукухара. За да се създаде толкова голяма козметична империя днес, е било нужно да се постави силно начало от необикновен човек. Г-н Фукухара е точно такъв – експерт в областта на фармацевтиката и самоук фотограф. Той комбинира идеята за красотата с изкуството. Пътува до Ню Йорк и Париж, за да достигне още повече дълбините на козметичния свят и да разбере по-добре възможностите на фотографията, пренасяйки след това западния микс от идеи в Япония.
House of Shiseido – Токио 2004 г.
Така, благодарение на различни фактори и възможностите за функциониране с повече налични информация и познание, Shiseido се превръща от фармацевтична компания, каквато била първоначалната идея, в световен бранд за красота. Оказва се, че тази империя става един от лидерите на пазара за десетилетия наред и се става част от разпознаваемите имена, водещи началото си от Япония, наред с модните дизайнери и други творци, прославили страната в модерния свят на жените.
Eudermine 1897
Shiseido неколкократно са пионери в света на козметиката от създаването си до днес. Те първи създават лосион с омекотяващ кожата ефект. Това е и първият козметичен продукт на компанията – Eudermine. И до днес може да го намерите по щандовете на козметичните магазини – с усъвършенствана формула и ново „лице“.
Постер на червилата Candy Tone (1961)
Във времена, когато в Япония еталонът за красота изисква жените да бъдат с бледи и дори боядисани в бяло лица, Shiseido прави почти немислима революция. Годината е 1917, а традициите в тази държава се спазват и съблюдават сериозно – нещо, което не пречи марката да произведе пудра за лице в различни – цели седем цвята.
Постер на Eau de Neige (1927)
През 1924г. марката създава своето име, което произхожда от стар конфуциански текст и означава в превод: „възхваляваме добродетелите на великата земя, която подхранва нов живот и ражда нови стойности“. Канджи символите могат да се разделят на три и означават: SHI-ресурси, SEI-живот и DO-къща.
Shiseido Art House (Shizuoka, Япония 1978 г.)
В края на 50-те години на 20-ти век козметичната компания започва да се разраства – първо на места като Тайван, Сингапур, а бързо след това в Северна Америка и Европа. Продукти с името Shiseido се продават и у нас. Познати са на жените, които търсят „еликсири“ за своята кожа. Гамата продукти включва бяла и цветна козметика, парфюми, слънцезащитни кремове и дори мъжка козметика. Разпознават се като едни от най-качествените средства на световно ниво, дори 143 години след създаването на марката.
De Luxe (1932)
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Shiseido България
Вижте още:
ЧОВЕКЪТ, КОЙТО СЪБРА ИЗТОКА И ЗАПАДА В ЕДНО, НА ГРАНИЦИТЕ НА РЕАЛНОТО – ИСЕЙ МИЯКЕ
ПЕТ ЖЕНИ, ПРОМЕНИЛИ МОДАТА ОТ 20-ТЕ ДО НАШИ ДНИ