По-малкото е повече не само в гардеробите ни, но и върху кожата ни. 10-стъпковата и повече рутина за грижа за кожата, която често вреди, вече не е актуална. Време е да създадем „капсулен гардероб“, но с основни козметични продукти.

Това, което доскоро се смяташе за акт на любов към себе си – да се възнаградим с успокояващ, възстановяващ ритуал след дълъг ден или да сложим маска, докато четем любимата си книга в леглото – сега се е превърнало в упражнение по изтощение. Кой чака да навърши 30 години, за да използва ретинол? Тийнджърите в Instagram са изцяло посветени на своите антиейдж рутини за грижа за кожата?!. Жените на 70 и повече години се преобразяват. Явно е, че през 2025 г. достигнахме пика на умората от продукти. Преминаваме от обширни ежедневни ритуали за грижа за кожата към възхода на минималистичната грижа. Добре дошли в ерата на прегарянето на красотата, където безмилостното преследване на съвършенство е оставило жените изчерпани физически, умствено и финансово.

Последствието от това е осъзнатото потребление. Опростяването на рутината до почистване, тонизиране и хидратация сигнализира за завръщането на скинимализма, след като много дерматолози съобщават за нарастващ брой пациенти с нарушена кожна бариера, повишена чувствителност и парадоксално влошаване на кожните състояния, въпреки обширните ежедневни ритуали. „Повече не винаги е по-добре. Хората идват с раздразнение, зачервяване или обриви, не поради пренебрегване, а защото претоварват кожата си.“
Да бъдем селективни в избора си на козметика е нещо повече от удоволствие, а луксозната грижа за кожата е свързана с иновации и фокус, а не с излишество. Според дерматолозите, комбинирането на съставки, които работят в синхрон не е просто удобство в луксозна опаковка. Използването на по-малко продукти, които могат да постигнат двоен ефект, е устойчив подход и за околна среда, като същевременно се полагат по-малко усилия. Според доклад за сътоянието на козметичния пазар от 2024г., публикуван в сътрудничество с The Business of Fashion, продажбите на дребно на пазара на козметика в световен мащаб са нараснали с 10% спрямо 2022 г. Голяма част от това обаче се дължи на увеличението на цените, а не на увеличението на покупките.

Тази промяна очевидно е смесица от осъзнатост и стремеж. Минимализмът е продължаваща тенденция в красотата, но не е просто прищявка. Днешният информиран потребител е съзнателно избира съставките в продуктите и посещава все по-често консултации с дерматолог. Все пак, минимализмът в грижата за кожата не означава универсално решение. Някои състояния на кожата изискват по-целенасочена, многоетапна грижа. И тук е истинският ключ – използването на продукти, защото кожата ви се нуждае от тях, а не защото някоя тенденция го казва.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Pexels

Симона Ферари: „Villa Paradiso e повече от Dolce Vita“
Есента събрана в 6 нови аромата
Dior Sauvage празнува 10-та годишнина