От 1999 г. насам Pantone избира цвят, който ще характеризира културата на предстоящата година. Cloud Dancer, „възвишено бяло, което се усеща като глътка свеж въздух“, е цветът на 2026 според Института.
Говорим си дали това е еволюция или сеизмичен срив – разказва Лори Пресман, вицепрезидент на Pantone Color Institute, за Vogue относно избора за 2026. Стигнахме до извода, че живеем в преходно време. Търсим истина. Търсим възможност. Търсим нов начин на живот заради всичко, което се случва – просто се усеща като: „чакайте малко, как стигнахме дотук? Как да направим рестарт?’“Претоварени сме, свръхстимулирани сме. И искаме облекчение.
Вижте тази публикация в Instagram.
Става дума за изразяване на нашия стремеж към бъдеще, свободно от токсичност и излишък. Cloud Dancer развива нашето желание за доволство и хармония, и усещането за мир, единство и сплотеност. Пресман добавя: Това не е сурово бяло, това е конкретно естествен нюанс на бялото.
Това е неочакван избор. Като се има предвид настоящият политически и културен климат, обявяването на нюанс на бялото за цвят на годината е смело изявление. В същото време, наблюдавайки света около нас – което на първо място прави Институтът – сякаш няма други възможни опции. Наистина всички търсим чистота; просто имаме толкова различни идеи как да я постигнем.
Вижте тази публикация в Instagram.
Вижте тази публикация в Instagram.
От естетическа гледна точка бялото е цвят, който не смущава, не „разклаща лодката“, цвят, който лесно се открива във всичко около нас: в автомобилите, в архитектурата, във мебелите и интериорите, дори в храната, и със сигурност в модата, където е „класика“, която „никога не излиза от мода“ и „задължителен елемент в гардероба“. Бялото подсказва за футуристични усещания – минимално, сурово, чисто, но и за носталгия. Всичко или нищо – въпрос на интерпретация.
Как мислите вие?
Вижте тази публикация в Instagram.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Instagram

READ MY LOOK – да превърнеш четенето в дреха
Versace официално е собственост на Prada Group
На ски с Jacquemus и Nike