Евгения Живкова представи своята поредна серия тоалети есен-зима 2015/2016, а темата, която е послужила на дизайнерката като отправна точка за вдъхновение е „Готик мода и поп-арт”. Колекцията за сезона е вдъхновена от два ярки стила в историята на модата. Единият е готик стилът на обличане, в който съществуват много субкултури, но водещото при него е изразяването на собствения стил и индивидуалност, чрез черни дрехи или дрехи в тъмни нюанси. При тези облекла като акценти са използвани метални ципове. Саката подчертават талията, а цялостните аутфити акцентират върху женския силует и неговите извивки.
Черно яке или сако, разиграно с пеплум в талията, се комбинират с малка черна рокля, пола или панталон. Материите, които са използвани за ежедневните облекла и бизнес костюмите, са: вълна, трико, кожа, ръчно тъкани тъкани, наподобяващи черга, също и материи, изработени по нови технологии, правещи ги да изглеждат релефни и плътни.
Черните облекла, характерни за готик модата, се разнообразяват с облекла вдъхновени от поп-арт културата. При тях са използвани ярки цветове като тюркоазено, зелено, турско синьо и лилаво. За тях са характерни абстрактните, дори сюрреалистични принтове, също и принтовете, взаимствани от масовата култура.
Като контрапункт на черния готически стил, стилът поп-арт в колекцията е микс от цветове с необичаен закачлив рисунък, за който е характерно, това че няколко отделни елемента, извадени от оригиналния си контекст, се наслагват върху един плат и дреха. Миксирането на принтове с различна пропорция, правят дрехите да изглеждат по-интересни. Лице на колекцията е Андреа Стефанова.
Текст: Fashion Inside/Press
Снимки: Алекс Манчев
Вижте още:
ДЖОРДЖИЯ МЕЙ ДЖАГЪР ВЕЧЕ НЕ Е САМО РЕКЛАМНО ЛИЦЕ НА MULBERRY
ЕВА ЛОНГОРИЯ, БЛЕЙК ЛАЙВЛИ, ДЖУЛИАН МУР В ЕДНА РЕКЛАМА НА ЧЕРВИЛА