Bottega Veneta представи „Какво са мечтите“ (What Are Dreams), нов проект, създаден с Дуейн Михалс и актьора Джейкъб Елорди. Той включва късометражен филм и серия от 12 черно-бели фотографии, всички продуцирани в дома на Михалс в Ню Йорк. Проектът продължава дългогодишния интерес на фотографа към сюрреализма, тема, която оформя творчеството му от 60-те години на миналия век.
View this post on Instagram
Михалс поставя Елорди в сцени, изградени около поетични визуални подсказки: завеса, изпълнена с въздух, огледално отражение, наклонен пиедестал и перо, уловено във въздуха. Тези изображения черпят от мотиви, които се повтарят в целия архив на Михалс и препращат към художници, на които той отдавна се възхищава, особено Джорджо де Кирико и Рене Магрит. Елорди се появява в тези конструирани моменти, опирайки се на зловещото настроение, което определя поредицата.
View this post on Instagram
Във филма Елорди чете „Какво са сънищата“ – стихотворение, което Михалс е написал и публикувал в книгата си от 2001 г. „Въпроси без отговори“. Стихотворението описва „полунощни филми на ума… където нещата изглеждат познати, но съвсем не са еднакви“ – ред, който определя тона на цялото сътрудничество. Михалс често използва ръкописен текст като продължение на фотографията си, а откъси от стихотворението се появяват директно върху няколко изображения в неговия емблематичен сценарий.
View this post on Instagram
Говорейки за проекта, Михалс обяснява постоянния си въпрос: как да покажа това, което не може да се види. „Много се интересувам от царството на невидимото. Проблемът ми е как да направя невидимото видимо? Разбира се, правенето на филми също е мечта, а Франкенщайн е страшна мечта. Джекъб разбираше точно какво се опитвам да направя с проекта. Той беше точно там, за да погълне магията и мистерията му.“
View this post on Instagram
Сътрудничеството свързва два етапа от връзката на Михалс с модната къща. Той снима кампания на Bottega Veneta през 1985 г., а Елорди се присъединява като посланик на марката през май 2024 г. Проектът обединява двама художници от различни епохи и медии, засилвайки постоянния фокус на Bottega Veneta върху творческия обмен между дисциплините.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Instagram

Цветът на 2026: Cloud Dancer (или мръснобяло)
READ MY LOOK – да превърнеш четенето в дреха
Versace официално е собственост на Prada Group