Чували сме онова изказване, че животът започва след 40. За Кейт Мос, която ги навърши преди броени дни, тази цифра нито е стартова, нито крайна точка в кариерен план. Напротив, за Кейт това е точка на пресичане между пролетно-лятната кампания на Alexander McQueen и самата нея. Супермоделът е главно действащо лице в доста дългия, близо 5-минутен клип, дело на фотографа Steven Klein, заснел и снимките на кампанията. Интересен е фактът, че това е първото участие на Кейт в реклама за британската марка и като за пръв път резултатът е доста интригуващ.
Кейт е с драматично променена визия, а партньор във видеото е вуду кукла с нейния образ. Имайки предвид коя е марката, за която говорим, не ни учудва фактът, че нито пролет видяхме, нито дрехи във въпросното видео. Но замисълът му си остава идеен и разбираем, защото колекцията на Сара Бъртън бе издържана в същия този вуду-готик-военен стил.
Сюрреалистичното видео, футуристичната визия на модела и „извънземните” цветове страшно много ни напомниха за покойния създател на марката и неговия неуморен гений, търсещ уникални концепции за мода и изкуство. Но само ни напомниха, защото ако Алекзандър Маккуин беше жив, този пролетен спектакъл вероятно щеше да бъде още по-незабравим и емоционално натоварен. Иначе Кейт определено умее да влиза именно в такива роли, които я преобразяват до неузнаваемост.
На 11 февруари тази година ще се навършат 4 години от самоубийството на британския дизайнер. До този момент никой не е забравил гениалния му творчески подход, а Сара Бъртън успява да поддържа същата или поне подобна на неговата сюжетна модна линия, така че да не спираме да се интересуваме от марката Alexander McQueen.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още:
Кейт Мос – един супермодел извън стандарта, един супермодел на 40