В Англия на всеки две години се организира благотворително събитие наречено „Денят на червения нос”, водещо началото си от инициативата „Comic Relief”, която през 1985 година комедийните сценаристи Ричард Къртис и Александър Мендис провеждат провокирани от глада в Етиопия. Днес, "Денят на червения нос" е едно от най-известните мероприятия в Обединеното кралство за събиране на дарения в подкрепа на нуждаещите се, както във Великобритания, така и в Африка. Каузата има много последователи и се оказва, че дизайнерите не изостават с приноса си за насърчаване на инициативата и напомняне, че и тази година наближава датата, на която ще се сложат червените носове за едно по-добро бъдеще.
Събитието тази година ще се проведе на 15-ти март, а Стела Макартни вече разкри подробности около нейния принос за каузата. Отличената с две модни награди през 2012 година дизайнерка, създаде колекция от тениски за деца и възрастни, които са щамповани с лица на известни личности, а на носовете им са поставени големи червени точки, заради наименованието на инициативата и в името на благотворителността. Всяка тениска е създадена в Африка от 100% органичен памук. Ще се продават във веригата магазини “TK Maxx” и онлайн, а всички приходи ще бъдат дарени.
текст: Стефи Стоева
снимка: comicrelief.com