Терминът „супермодел” става популярен през 80-те години на миналия век и се отнася за високоплатени модели, които имат световноизвестна репутация и завидно портфолио във висшата мода и рекламите. Сред най-известните от тях са т.нар. супермодели на 90-те години, сред които са Клаудия Шифър, Кристи Търлингтън, Ева Херцигова, Хелена Кристенсен и други. В по-ново време една от най-гордите носителка на титлата е Жизел Бюндхен, която от 2004 година насам е най-високоплатеният супермодел в света.
Дотук с модната история. Какво обаче означава понятието „ролеви модел”? Най-общо казано – така може да бъде наречен човек, който дава добър пример на околните. В английския език терминът role model е широко разпространен, а на български бихме могли да го адаптираме като идол, без значение в коя сфера.
Защо ви разказваме всичко това? Защото една скандинавска модна марка открива връзката между супермодели и ролеви модели. В новата си реклама Lindex заснема Лия Кебеде, Тони Гарн и Кристи Търлингтън – избрани не толкова заради отличната си визия, колкото заради социалните дейности, с които се занимават и специфичните филантропски организации, които ръководят. Кристи стои зад фондацията Every Mother Counts, Лия е организатор на Liya Kebede Foundation, а Тони – на Plan International-Because I am a Girl.
#superrolemodel е мотото на кампанията, което оживява върху специално създадените за целта тениски на бранда. Те ще бъдат пуснати в продажба на 18 март и всички събрани средства ще бъдат дарени в организациите на супермоделите.
Текст: Станислава Добрева
Снимка: Lindex
Вижте още:
Когато модата се превръща в благотворителност
Благотворителна колаборация между Fendi и няколко модни дами