Днес H&M с вълнение обявихя дългоочакваната колекция H&M Glenn Martens. Белгийският дизайнер задава посоката на съвременната мода, а това сътрудничество предоставя на широка публика достъп до новаторски дизайни, преплетени с отличителния почерк на Мартенс.

Творчеството на Мартенс от години предизвиква границите на модата, а партньорството му с H&M отразява желанието му да направи модата по-достъпна за всички. За първи път колекцията е разкрита в пълния си обем – впечатляващо разнообразие от дамски, мъжки и универсални модели, допълнени от стилни аксесоари.
Колекцията преосмисля класическите модни силуети, превръщайки ги в нови и неочаквани форми. В процеса на задълбочено проучване Мартенс изследва архивите на H&M, за да подбере емблематични модели – от най-продаваните тениски до карирани ризи, бомбър якета и дънки. Всеки от тях е интерпретиран като уникално ново творение, което играе с ефекта на оптическата илюзия и идеята за персонализация. Много от моделите могат да бъдат трансформирани чрез използването на фолио и тел, които им придават скулптурен обем и движение.

Колекцията също така отдава почит на пътя на Мартенс като дизайнер и на емблематичната му работа за Y/Project, като редица модели препращат към ключови дизайни от архивите му.
„Възприемам тази колекция като едно голямо семейство от дрехи – всяка със собствена история и характер. Подобно на хората, те растат и се променят всеки ден. Винаги съм се интересувал от дрехите, които наистина нося в ежедневието – именно идеята за архетипите и основните елементи в гардероба беше отправната точка за този специален и изпълнен с радост проект с H&M“ – Глен Мартенс.

„Вярвам, че това е едно от най–креативните партньорства, които сме осъществявали. Глен е изключителен талант и смел визионер, а неговите дизайни са впечатляващи – те си играят с архетипите и със самата идея за това как се обличаме всеки ден. Кампанията е не просто специална, тя вече е истинска икона“ – Анн-Софи Йохансон.

Хуморът е в основата на творчеството на Мартенс, а колекцията и кампанията му улавят духа на остроумието и свободното себеизразяване. В кампанията дизайнерът представя своя интерпретация на класическия семеен портрет, в който участват Джоана Лумли и Ричард Е. Грант, заедно с други вдъхновяващи лица. Подборът на участниците е намигване към любовта на Мартенс към британския хумор и множеството препратки към Обединеното кралство, вплетени в самата колекция. Кампанията и колекцията ще бъдат представени на специално събитие в Лондон, за което скоро ще бъдат разкрити повече подробности.

„Беше истинско удоволствие да бъда част от специалния семеен портрет на Глен Мартенс и H&M. Винаги съм казвала, че най–добрата мода е тази, която нарушава правилата, хората трябва да носят това, което искат и искрено се възхищавам на смелия дух на Глен, както и на начина, по който успява да преобръща модата по необичаен и вдъхновяващ начин“ – Джоана Лумли.
Колекцията H&M Glenn Martens ще бъде достъпна ексклузивно онлайн на 30 октомври.
Текст и снимки: ПР

Цветът на 2026: Cloud Dancer (или мръснобяло)
READ MY LOOK – да превърнеш четенето в дреха
Versace официално е собственост на Prada Group