Дизайнът на неговите обувки накара жените по света да забравят за комфорта на краката си и да пожелаят да ги имат – всички чифтове, във всички цветове. Връщаме се в далечната 1992 година. По това време дизайнерът Кристиан Лобутен, създавайки своята едва трета колекция обувки, бил безкрайно разочарован от факта, че готовите обувки не изглеждали толкова цветни и живи, както тези от скиците – особено подметките им. Въпреки недоволството на един от своите асистенти, той посегнал към едно бурканче с цветен лак. И така се родили легендарните червени подметки.
Френското гуру на обувките продължава да експериментира с цветовете и до днес. Този път той прави първите си стъпки в света на красотата, създавайки линия лакове за нокти в любимите му нюанси. И тъй като играта с цветовете никога не е била достатъчна за Лобутен, той започва да експериментира с визията. Свидетелство за тази негова черта този път са шишенцата с безкрайно дълги дръжки и причудлива форма.
На цена от 50 долара бройката, лаковете преди броени часове бяха пуснати в продажба първо в САЩ – разбира се, не къде да е, а на осмия етаж в пословичния магазин Saks Fifth Avenue в Ню Йорк и след това в останалите 15 магазина на марката в страната.
Интересна подробност е, че Saks Fifth Avenue ще отдели цели пет витрини, в които ще разположат макети на фантастични градове, кръстени със закачливите имена Loubiville, а архитектурните им форми ще наподобяват продуктите от гамата за нокти. В останалите магазини, които ще са дистрибутори на лаковете, те ще започнат да се продават на 6 август. Има и една уловка – в магазините в момента е пуснат в продажба единствено червеният цвят от цялата серия. Останалите 30 нюанса излизат в края на август.
Все още горещите продукти с името на дизайнера са резултат от партньорство с компанията за козметика, базирана в Ню Йорк – Batallure Beauty. „Ако ще правя красота, трябва да го правя по моя начин, а аз съм човек, който обича предметите“, споделя дизайнерът по повод изненадата с неговия подпис.
Феноменът Лобутен произвежда около един милион чифта обувки всяка година и понастоящем продължава своята офанзива на световния пазар с откриване на нови магазини. В момента марката разполага с 63 моно-бранд магазини и 29 павилиона в големи молове – всички до един под директното ръководство на фирмата майка. Без намерение за нито един франчайз, Лобутен възнамерява да отвори още поне 15 магазина на марката в следващата една година. Мъжката линия на марката, от своя страна, набра голяма скорост в продажбите. Едва три години след старта на производството на обувки за мъже, в момента се произвеждат пълни колекции напълно успешно.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още: