Дъждовен ден в големия град, спящи котета, мъж, стоящ на върха на планина – това са само част от кадрите, които се показват на екрана пред вас. И според настроението ви, пред вас изведнъж ще се появи тениската, която най-добре пасва на настроението ви. Този увод, който звучи повече като част от социологически експеримент, всъщност, е моден такъв. Купуването на тениска е нещо уж толкова просто, но през 2015 година инкорпорирането на технология в процеса е нещо съвсем нормално и вероятно доста любопитно.
Японският производител на дрехи UNIQLO създаде тениски на настроенията.Посещавайки магазин на марката, всеки може да седне на специално място, където към главата му се прикрепя апарат, който отчита мозъчната дейност. След като пред вас на монитора се показват различни снимки, устройството отчита мозъчните вълни, предизвикани в следствие на емоциите и смяната на реакциите, в зависимост от видяното. След това вашите реакции биват анализирани и свързани с един от 600-те дизайна, които рефлектират различни човешки емоции.
Тениската, която ще ви бъде препоръчано да купите няма да е обикновена, а ще дава израз на това, което сте, където сте били, каквото сте преживели. И понеже цялата тази работа се случва в далечна Япония, ни е трудно да проверим и кажем от първа ръка дали това е толкова интересно, колкото звучи. Но със сигурност бихме опитали, имайки предвид, че цените на тениските варират около 15 щатски долара.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още: