Louis Vuitton Malletier, познат по света с първите си две имена, основава известната модна къща в Париж през 1854 година. Монограмното лого LV вече 160 години се появява върху всички продукти на френската марка – от обувките до пътническите куфари, от часовниците и аксесоарите до книгите, издавани, за да разкажат историята на иконичния бранд. Цели шест години в периода 2006-2012, Louis Vuitton е най-печелившият бранд за луксозни стоки в света. Историята на марката е забележителна, а тя продължава и до днес, когато ставаме свидетели на поредния интересен проект, реализиран от хората, стоящи зад символите LV.
За да отбележат 160-ти юбилей от създаването на марката, Делфин Арно – заместник-изпълнителен директор и дъщеря на собственика на марката – Бернар Арно, заедно с творческият директор – Никола Геские работиха по проекта, наречен Celebrating Monogram. Името на инициативата има за цел да постави акцента именно върху монограмното лого, познато по целия цвят и така да се отпразнува рождения му ден. Шест от най-видните и признати личности в модния свят са били поканени да пресъздадат и интерпретират по своему знаковото лого на марката за лимитирана колекция чанти.
През 1996 година Louis Vuitton осъществява подобна инициатива с дизайнерите и модни къщи Azzedine Alaïa, Manolo Blahnik, Romeo Gigli, Helmut Lang, Isaac Mizrahi, Sybilla и Vivienne Westwood. Този път Делфин Арно и Никола Геские разшириха обхвата на поканените „сътрудници“ в професионален план, като извикаха, освен дизайнери също и артист, архитект и други.
„Монограмното лого е вечен символ на модна къща Louis Vuitton… Преминало е през безброй много еволюции без да губи от смисъла си. То е водещото свидетелство за успеха на модната къща и е много естествено, че ще му отдадем такава почит“, разказва дъщерята на Бернар Арно.
Снимките за фотосесията, представяща интересните колаборации, са заснети от творческия директор на Chanel и Fendi – Карл Лагерфелд. Те ще бъдат поместени в октомврийския брой на Harper’s Bazaar. Кайзера е и един от дизайнерите, съгласили се да оставят своя отпечатък върху лимитираната серия чанти. Лагерфелд представи три модела, вдъхновени от боксовия ринг.
Архитектът Франк Гери, който е „автор“ на новата сграда, в която ще се помещава Fondation Louis Vuitton в Париж, е придал на чантата нова структурна форма – малко съндъче с деформиран капак.
Останалите известни личности, които са имали честта да създадат чанта за марката по собствен дизайн са Синди Шерман – артист, позната със своите пърформанси, Марк Нюсън – продуктов дизайнер, Кристиан Лобутен – дизайнер на обувки, Рей Кавакубо – творчески директор на Comme des Garçons.
Дали тези съкровища ще попаднат в ръцете на няколко специални клиенти на марката, или ще отидат в музея, който отваря врати след по-малко от месец, остава да видим. Ние със сигурност не бихме върнали нито едно от тези интересни дизайнерски решения, които се появяват тъкмо навреме покрай цялата модна суматоха на месец септември. За сега обаче ни остава да изгледаме видеото Celebrating Monogram, докато си мечтем за някое от тези модни "изобретения". Него ще откриете в края на нашия материал.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Senatus
Вижте още: