След шест месеца на изчакване за регулаторно одобрение, Prada Group официално придоби Versace в сделка за 1,25 милиарда долара, която стратегически свързва два от най-културно значимите италиански модни бранда, съобщи Prada Group.
Вижте тази публикация в Instagram.
Готови сме за това пътешествие. – каза главният изпълнителен директор на Prada Group Андреа Гуера пред инвеститорите по време на обаждане след обявяването на сделката през април. Наследникът на Prada Group и ръководител на корпоративната социална отговорност, Лоренцо Бертели, ще стане изпълнителен председател на модната къща.
Оттук нататък Prada Group ще финализира финансовите споразумения, ще изпълни условията за приключване (правните договори) и официално ще прехвърли собствеността, казват анализатори. Тогава започва истинската работа във Versace, тъй като Prada Group поема къща, пропита с история и дълбоко вплетена в популярната култура, която в последните години изостана търговски. Ето какво очакваме да последва.
Вижте тази публикация в Instagram.
Обрат в развитието на Versace
Versace се сблъсква със сериозни финансови трудности през последните пет години. Приходите на бранда са спаднали с 15% до 193 милиона долара за фискална 2025 г., съобщи бившият собственик Capri Holdings. След спекулации кой може да купи Versace, Prada обяви плановете си да придобие къщата през април 2025 г. При обявяването на сделката Гуера от Prada Group обясни, че целта е „устойчив растеж на приходите в дългосрочен план“.
Versace е голямо име, но все още сравнително малък бизнес, който трябва да бъде по-голям, каза Нийл Сондърс, управляващ директор на американското ритейл подразделение на Globaldata, когато разсъждаваше върху списък със задачи за следващия собственик на марката.
Четирите ключови области на фокус за марката са „задълбочаване в кодовете на къщата, увеличаване на аксесоарите до 600 милиона долара, увеличаване на обувките до 250 милиона долара и разширяване на пазарния дял в мъжката категория“. Анализаторите също виждат потенциал в нови категории като фина бижутерия, часовници и продукти за дома.
Prada Group — която управлява марки като Prada, Miu Miu и Church’s — е една от малкото луксозни компании, които до голяма степен издържаха на забавянето в сектора на лукса и може да бъде в добра позиция да укрепи бизнеса на Versace. Продажбите на групата са се увеличили с 9% на годишна база до 4 милиарда евро през първите девет месеца на 2025 г., приключили на 30 септември. И докато няколко ключови луксозни конгломерати отчетоха спадове в продажбите през последните две години, Prada Group отчете 19 последователни тримесечия на растеж.
Вижте тази публикация в Instagram.
Нова ера под ръководството на Дарио Витале
Стратегически, анализаторите се надяват Prada да възстанови авторитета на Versace, с фокус върху силно, висококласно prêt-à-porter. След назначаването на главния креативен директор Дарио Витале през март 2025 г., това изглежда вероятно. Витале беше нает малко преди продажбата на Prada Group през април, заменяйки Донатела Версаче като първия човек извън семейството, който оглавява къщата.
Неговата мощна първа колекция беше един от най-обсъжданите дебюти на сезона, вероятно засенчена единствено в последния ден на Седмицата на модата в Париж от шоуто на Матю Блази за Chanel. Колекцията — осемдесетарска треска от прилепнали, ярко оцветени дънки и отделни елементи, украсени сутиени и елеци (вече забелязани върху личности като Адисън Рей) — беше обявена за акцент на сезона от почти всеки купувач, интервюиран от Vogue Business в края на модния месец, от Mytheresa до Dover Street Market.
Витале позиционира Versace твърдо в луксозната категория, с изделия от 900 евро за колани до над 26 000 евро за специални рокли, според първоначални данни от trunk show-а на Moda Operandi. И макар една колекция сама по себе си да не може да спаси бранда, зад визията на Витале стои силен импулс, докато Versace навлиза в следващата си глава.
Вижте тази публикация в Instagram.
Ами Донатела?
Донатела, която беше ключова за поддържането на културната тежест на бранда, дори когато продажбите намаляваха, остава глобален посланик на къщата. Когато продажбата на Prada беше обявена през април, тя отпразнува това с публикация в Instagram.
Абсолютно съм възхитена, че Versace става част от семейството на Prada. Джани и аз винаги сме имали огромно уважение към Миуча, Патрицио и тяхното семейство, написа Донатела. За мен е чест марката да бъде в ръцете на такъв доверен италиански семеен бизнес и съм готова да подкрепя тази нова ера за марката по всякакъв начин.
Донатела не присъства на шоуто на Витале за пролет-лято 2026, което беше добавено към календара в последния момент.
Вижте тази публикация в Instagram.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Instagram

READ MY LOOK – да превърнеш четенето в дреха
На ски с Jacquemus и Nike
Тилда Суинтън и Ирина Шейк в календара на Pirelli за 2026 г.