Годината е 2013, а до края ѝ остават броени седмици. Живеем в модерен свят на високи технологии, комуникация без граници и липса на бариери. Учим. Работим. Самоусъвършенстваме се.
Жените отдавна са напуснали сигурното амплоа на добри домакини. Превъплъщават се в бизнес дами, които умело балансират между семейството, кариерата, близките си приятели и самите себе си.
Светът обаче е същият. Мъжки. И макар не винаги да го виждаме от пръв поглед, вторият е достатъчен да се убедим в правотата на твърдението.
Филипинската реклама на Pantene използва този съвсем не до там приятен факт за свое вдъхновение. И създава кампания, в която „шампоан” и „балсам” са последните понятия, за които бихме се сетили.
Краткото видео разглежда закостенелите стереотипи, отлично виреещи в модерната действителност. Съпоставя бизнес персони от двата пола и им поставя етикети. Показва еднаквият им образ пред света, който самият свят обаче дефинира различно.
Когато един мъж работи до късно, той е „отдаден на професията си”. Но жената, която избира да прави същото, е „кариеристка” и „егоистка”. Мъжът, който е шеф, всява гордост и респект у останалите. Но не и дамата, която се приема за доминираща. Скъпият костюм, облечен от представителя на силния пол, го прави да изглежда „елегантен” и „стилен”. Скъпата рокля на жената обаче я превръща в „парадираща” с облеклото си.
Няма нужда да ви разказваме повече. Можете да видите рекламата в края на статията и да се присъедините към останалите над 4 милиона души, изгледали я в рамките на последния месец.
Текст: Станислава Добрева
Снимка: Pantene Philippines