Джорджо Армани е едно от имената, превърнали се в институция в историята на италианската мода. От несигурното начало през 1975 година до днес Giorgio Armani е империя с над 500 монобранд магазина по целия свят. Създателят на марката, самият Армани, е на 81 години и след представянето на колекцията си за пролет-лято 2016, той казва: „Е, моето его казва, че никой няма да ме замени“. Дизайнерът има разпознаваем „почерк“, който всеки сезон дава на жените усещане за сила, по-стилно присъствие и характер. Дрехите с етикет Giorgio Armani са точно такива. Винаги са били такива!
Армани е дизайнер, който не обича да следва преходни трендове. Вместо това, той открива лукса в постоянството. Затова и тук за пореден път присъстват отличителните черти на марката – чисти и прави линии, елегантност, премерен сексапил, класически силуети. Пролетта на Giorgio Armani е украсена с флорални мотиви, а червеното и неговите нюанси са единствените ярки акценти. Забелязва се игра с обемите, а облеклата са комбинирали офисно настроение с ежедневна игривост.
Известен е фактът, че модна къща Giorgio Armani е една от независимите в модната индустрия в Италия. Напоследък се заговори за евентуално придобиване на компанията и нейна продажба. На тези слухове Армани отговори с категоричното: „Докато съм жив, ще бъда независим.“ Слуховете сочеха, че марката може да бъде закупена от конгломератите LVMH или Hermès. Засега обаче с категоричност, италианската модна къща остава под контрола на създателя си и борда на директорите. А колекцията, представена в Милано, остава една от най-добрите, показани там.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още:
ДЕБЮТ НА ДЪНДАС ЗА ROBERTO CAVALLI – ЕВОЛЮЦИЯ ИЛИ РЕВОЛЮЦИЯ?
СЕРЖ ЛЮТЕНС ПРЕД FASHION INSIDE: ЗА ПРЕ-ПАРФЮМИРАНИЯ НИ СВЯТ И ДРУГИ ЖИТЕЙСКИ ФИЛОСОФИИ