Клеър Уейт Келър, главен творчески дизайнер за Живанши вече две години, споделя част от замисъла на Армани – и тя също се ориентира към театъра като вдъхновение. Но не за да облича актьорите за премиери, а за да ги облича за сцена. Май се оказва, че даже въобще не си представя актьори, а себе си като освободена жена – „своеволна жена, която важно крачи из замъка“. Или може би си представя така всички жени – освободени духом? Чиито замъци с графично изписани подове донасят идеи на Клеър за дуети от туид в черно и бяло, за обемни силуети на рокли и пелерини от тафта, за гъстата сребърна бродерия на мъжкото сако и палто. Макар Келър да е веща в ready-to-wear модата, тя успешно се предизвиква да излезе извън собствените си граници и авторитетният й дизайнерски почит не разочарова в кутюрната линия за есен 2019. „Радикално благородство“ – това е името на колекцията, а творческият дизайнер на Диор съчетава елемента на фантазията и удоволствието от най-сензационните модни прищевки. Уейт Келър благородно обясни роклите си с пера с образа на радикално „уловена в капана на дома жена-птица“. Предизвикваш размисли, Клеър!
Общото между Диор, Армани и Живанши? За тях модата е израз на съкровените им душевни терзания и желания; модата е изкуство, в което всеки може да припознае себе си. Общ е и пороят от черно и бяло, тюл, блясък, точки, пера, воали, прозиращи материи, подчертано женствени силуети… Общото между нас и трите модни къщи? Всички ние посвещаваме по много на колекциите им висша мода: те посвещават времето и таланта си, а ние – любовта си.
Текст: Мила Стоянова
Снимки: Vogue