Оживена, бъбрива, цветна и суперелегантна е както винаги Седмица на модата в Париж. И тази есен тя привлече хиляди модни фенове: модели, дизайнери, стилисти, модни критици, блогъри и известни личности от света на шоубизнеса.
Възхитителни колекции и вдъхновяващи дебюти обраха аплодисментите на ценителите на модата още през първите дни от старта на дефилетата за пролет-лято 2017. С първите си колекции за едни от най-влиятелните модни марки в света се представиха отличниците сред дизайнерите Бушра Жарар, Мария Грация Чиури и Антъни Вакарело.
Yves Saint Laurent
Първият официален дебют по време на Седмицата в Париж беше на Антъни Вакарело за Yves Saint Laurent. Мотото на колекцията му би могло официално да гласи: „В ремонт”. Това е метафора за досегашните представи на Антъни Вакарело за Saint Laurent.
По модния подиум преминаха модели, облечени в младежки комбинации като момчешки джинси, женствени бюстието и обувки на висок ток. Впечатление направиха и детайли като блузи с един ръкав, разположен диагонално като броня и роклите с обемни рамене (представата на Вакарело за съвременните готини деца).
Lanvin
Вторият важен дебют по време на Седмицата в Париж бе първата колекция на Бушра Жарар за Lanvin. Дизайнерката определи колекцията си като „откриване”, позовавайки се на личните си търсения на „основното и хармонията около нас”. Балансът Жарар открива във внимателното претегляне на мъжкото и женското, както и в играта на покриване и разголване – почти като манифест на колекцията й за пролет\лято 2017.
Главна роля в колекцията на Lanvin за пролет\лято 2017 са не само блейзерът и прозрачните рокли, но и особената форма на обувките, която отговаря напълно на цялостната естетика на Бушра Жарар за Lanvin: чехли – с минималистична форма и луксозни с инкрустираните бляскави камъни.
Christian Dior
„Всички трябва да сме феминисти”, гласи надписът върху една от тениските, с която бе открито дефилето на първата колекция на Мария Грация Чиури за Dior.
За първи път в историята на модна къща Dior начело застава жена. Може би затова не е случайно, че дизайнерката е избрала да се съсредоточи върху темата за новия дамски феминизъм в най-първата си колекция за легендарната френска марка.
Естетически Чиури посяга към теми, които бе започнала да развива още по време на работата си за Valentino: А-образните силуети, които са изключително по-женствени и съвсем не така целомъдрени като преди, изпълнени с фантазия принтове и бродерии. Днес жената на Dior е по-млада и по-момичешка отпреди. Този образ Чиури постига с помощта на воланите върху дрехите, както и с аксесоари като фината огърлица (която в момента е абсолютен хит сред момичетата).
Текст: Fashion Inside
Снимки: Press