С колекция пролет-лято 2022 Max Mara ни представя образа на интелектуалеца, на писателя. Това е онзи интелигентен, недоволен представител на Beat Generation, който разказва историята на едно дълго горещо лято пред пишещата машина от старата школа. Новият сезон ни разказва една история за романтика, интриги, морална главоблъсканица и елеганто безвремие, изиграно на фона на смарт вили, уединени плажове, бързи коли, лодки, шикозни ресторанти и казина.
Франсоаз Куоарес е била точно такава писателка. Неуправляема тийнейджърка, поклонник на Пруст, Стендал, Жид и Камю, тя е била изгонена два пъти от училище (веднъж за окачване на бюст на Молиер). На седемнадесет, след като се проваля в бакалавърската си степен, тя е принудена да се откаже от обичайната семейна лятна ваканция, за да остане вкъщи и да учи. Лишена от реалността на тези дълги, мързеливи месеци в удобната къща на плажа, тя възприема философски подход – отива там в мислите си.
Под псевдонима Франсоаз Саган, нейното въображаемо лято се материализира като „Bonjour Tristesse“ – литературният шедьовър, който разтърсва общественото статукво. А филмът базиран на книгата, режисиран от Ото Премингер, е приветстван като върховно кино постижение. Главният герой на историята, Сесил, се наслаждава на всички хедонистични и бляскави забавления, които авторът би изживяла на истинската си ваканция, и открива, че има достатъчно време за самоанализ.
Max Mara прави дисекция на облеклото на Сесил – буржоазната бунтовничка. Собственият стил на Саган – лесният битник шик, насочен към класиката на работното облекло; рибарската рокля, работническото яке, гащеризоните на механика и дърводелските панталони са преосмислени с всекидневен финес.
Топове и момчешки сандали с креп подметки допълват облика на лошото момиче; шифонът, бродиран с тънки пера, е прозрачният контрапункт. Цветовата палитра варира от пясъчен до бежов, от тъмносин до черен, но има и немалко оранжево и жълто. Шезлонги, чадъри и детайлите на носталгичната лятна идилия, вдъхновяват свежи тотални визии в дръзкият раиран принт.
„Сега всички сме екзистенциалисти“, декларират експертите на съвременното философско мислене. Разбира се, през последната година и половина научихме нещо за вътрешната си свобода, точно като Саган.
Средата, която описва тя, кара един критик да я нарече „екзистенциалистка на луксозен хотел“. За Max Mara това звучи точно като правилната смесица от мощна мозъчна акробатика и сладострастие за хубавия сезон, който предстои.
Текст: Тереза Восканян
Снимки: Max Mara Press