Тази година пищните градини на Фондация Калуст Гулбенкян в Лисабон послужиха за фон за модното шоу на Max Mara Resort 2023. Музата на колекцията на италиснакия моден бранд беше картина на Никиас Скапинакис изобразяваща поетесата Наталия Корея, която е сред съкровищата на Фондацията.
Силната личност на Корея я поставя в сърцето на португалския културен живот през 70-те и 80-те години, където тя става символ на съблазнителната и нетрадиционна женственост. С тази колекция Max Mara отдава почит на португалската култура – натрапчивите мелодии на фадото, музиката на любовта и страстта. Португалското вдъхновение се превръща в пищни силуети и набрани поли с драматични обеми.
Женствеността на Корея е отразена в рокли-калъф, докато плисираната тафта напомня визията на известната певица на фадо, Amália Rodrigues, на чиито изпълнения Корея е била редовен гост. Към всяка рокля има идеално пасващо палто. Дрехите са с детайли на сърца, цветя и гълъби, вдъхновени от стила на Lenços de namorados do Minho, интерпретирани в брошки, обсипани с кристали и в щампи върху тениски.
View this post on Instagram
В този оживен празник на португалската култура, Max Mara не пропусна да покани на своя моден подиум талантливата млада певица на фадо Карминьо, която преди няколко месеца беше музикален гост на пловдивския „Античен театър“.
View this post on Instagram
Последният обрат в това отлично курортно шоу беше мъжкият модел на модната сцена. Това се случва за пръв път в 40-годишната история на компанията. Мартим Морайс, носеше палто в цвят кемъл, което е отличителната черта на бранда. С този жест, модната къща публично признава, че емблематичният им модел не е само за жените. Това палто „винаги е било културен феномен, защото е давало на жените това, което винаги е било възприемано като емблема на мъжката власт. И от години мъжете също избират да го купуват“, казва главният дизайнер на Max Mara.
Текст: Тереза Восканян
Снимки: Max Mara Press office/Instagram