Киното и списанията са широко разгърнати пространства, които могат не само да информират или предават идеи, а и да въздействат и моделират публиката. От времето на нямото кино, та чак до дигиталните ефекти, киното разказва, удивлява и съпреживява… От 20-те години на миналия до сегашния ХХІ-ви век, то е едно от най-космополитните изкуства, даващо възможност на невъзможното да се „сбъдне“! Ето как киното влиза в колаборация с модата, прибавяйки още една функция към останалите – да продава.
През 20-те години на миналия век Париж е олицетворение на модерния живот и културна столица на Европа. Тук жените купуват своите дрехи и четат за последните модни тенденции. Това е времето, в което се развиват науките и се правят множество открития. Киното става все по-популярно и усъвършенствайки се постепенно, през 30-те години на миналия век слага край на немите кадри. Кинозвездите се превръщат в капризни и ухажвани модни диктатори. Идва епохата на легендарните образи, които остават в историята със специфичния грим и къдрици в косите, ефектни рокли, голи гърбове, блясък и брокат.
Първият договор за филмови костюми се подписва през 1931 г. с Коко Шанел. Следва творчеството на легендарната Маделин Вайонет и елегантните визии, подобни на римски скулптори. Шедьоврите на Елза Скиапарели и нейните тоалети дълго време властват в Холивуд и стават любими дрехи, носени и извън снимачната площадка. А актрисата Джоан Кроуфорд остава вярна тяхна почитателка и в реалния живот. Скиапарели е първият дизайнер, който осъзнава и използва влиянието на киното в модата. Необятната фантазия, с която тя е дарена, прави всеки неин модел произведение на изкуството. Много от костюмите й са изработени в един екземпляр за конкретен човек и повод. И нито една от идеите на модната повелителка не е обикновена. Тя твори, за да предизвиква, да провокира и да поставя общественото възприятие на границата между възхищението и възмущението. Оригиналното й виждане за света привлича към работите й дълъг списък от знаменитости. Сред тях са Марлене Дитрих, Гари Купър, Грета Гарбо, Мишел Морган, Джоан Кроуфорд.
Носена от известни актриси, участвала във вълнуващи фото и кино кадри, дрехата е новият герой, излязъл от лентата и дал шанс на хората да го притежават. Тя придобива кинематографична история. Костюмът е компонент от цялостния образ, който актрисата пресъздава. В кино пространството дрехата има изключително важна роля, тя подкрепя изцяло жеста, емоцията и характера на героинята. Оживявайки пред обектива, костюмът придобива собствена биография още преди да бъде предложен на клиентите. Дамите се съревновават, за да получат този тоалет, и така несъзнателно или съвсем съзнателно стават част от една нова перспектива в пространството на своя собствен живот.