За две години повечето брандове тепърва прохождат, докато Monse се изстреля директно в орбитата на големите играчи в модата. Още преди да сбъднат първото си ревю, Лаура Ким и Фернандо Гарсия виждат моделите си върху звезди от ранга на Сара Джесика Паркър, Амал Клуни и Блейк Лайвли. Този факт обаче не е плод на щастлива случайност, а на упорит и последователен труд, надграждане на умения, усвояване на нови и изграждане на трайни контакти. Преди да създаде своя собствена модна къща, дуото твори в продължение на дълги години като част от креативния екип на Oscar de la Renta.
Лаура Ким и Фернандо Гарсия
Парадоксалното е, че и продължават да са част от историята на бранда, след като веднъж го напускат през 2015-а само за да се завърнат триумфално година по-късно и да си поделят поста на творческия директор в компанията. Как успяват да съвместяват тази отговорност с развитието на собствения си продукт? Ами повече от добре. Списъкът със звездни клиенти на Monse не е спирал да расте. А един практичен ход от страна на Лаура Ким изиграва и ролята на златния им шанс в сферата на продажбите. Чрез кариерно ориентираната социална мрежа Linkedin тя се свързва директно с член на екипа на Net-a-porter.com и им предлага сътрудничество, което бързо се издига от план до реалност.
Лаура и Фернандо познават пълната картинка на оцеляването в този бурен бранш. Имат доверието на едни от най-изтъкнатите стилисти и модни редактори, както и подкрепата на много от популярните личности, с които са работили заедно и чрез Oscar de la Renta. Достатъчно ли е това обаче? Вероятно това е въпросът, който двамата са си задавали преди да вземат окончателното решение да последват сърцето си и да дадат живот на Monse. За да успеят на тази екстравагантна арена, им е нужна дозата уникалност и те я откриват. Знаят за кого творят – забързаната и динамична съвременна жена, която в 7 сутринта не знае къде ще се озове в 7 вечерта, а тоалетът ѝ трябва да бъде подготвен за всякакви метаморфози, без това да ѝ отнема повече от 5 минути пред огледалото преди излизане. Водещо за моделите на Лаура и Фернандо е отделните елементи, които ги изграждат, да се допълват и комбинират взаимно без усилие. Ефектът е налице!
Те разбъркват мъжката и дамската половина в гардероба и създават перфектният хибрид – комфортен и елегантен в равни дози. Ризата е звездата на колекциите им, но не в класическата ѝ форма, а деконструирана, преобразена и разчупена спрямо естетиката на Monse. И това я прави гениална. Точно какъвто е и самият бранд!
Текст: Александра Тошева
Снимки: Monse, Vanity Fair.