Миланската модна седмица премина под знака на ретроспекцията към минали десетилетия. Повечето дизайнери бяха избрали да се завърнат в 70-те години с лайтмотиви в колекциите или конкретно с цялата линия облекла, които предлагат за идните пролет и лято. В отделни материали ви разказахме за едни от най-ярките ревюта – тези на Dolce&Gabbana, Moschino, Versace, Fendi. Днес подготвихме поредната обобщителна разходка из още няколко от подиумите на най-големите имена в италианската модна индустрия.
Salvatore Ferragamo
Преди старта на шоуто творческият директор на марката – Масимилиано Джиорнети сподели, че е бил повлиян от естествените материи и начина, по който те могат да се обработват – точно така, както основателят на модната къща го е правил от самото начало. Част от вдъхновението му е било известното венецианско стъкло, начинът на натрупване на пластовете при обработка и уникалната технология на смесване на цветовете при изработка на предмети. Последното е оказало най-силно влияние в създаването на обувките за колекцията.
Emilio Pucci
Когато десетилетието на 70-те години е започнало, Питър Дундас е бил едва на две години. Това обаче никога не му е пречило да изпитва огромен афинитет към стила на хипитата и да тълкува течението в своите произведения днес. Самият той изглежда като изваден от онова далечно десетилетие, а жената на марката Pucci е силно повлияна от хипи стила. Цветни мотиви, наметала, комбинации от ярки и пастелни цветове, начупени коси, много ресни и кожени елементи – това е базата, върху която е стъпила колекцията за пореден път.
Roberto Cavalli
Роберто Кавали винаги е обичал да бъде заобиколен от красиви жени – такива, които обичат да се забавляват, да са център на внимание в клубовете. Това е и прототипа на жената, която той иска да облича. В колекцията му за пролетта обаче се забелязват две линии на поведение – парти визия и дрехи с романтично настроение. Дизайнерът разказа, че е създавал произведенията си с идеята за лекота, свободно време, ваканции и доброто настроение. Това са дрехи за жената, която има време за себе си – свободни и широки рокли, диско облекла с метални отблясъци и обувки на високи платформи.
Giorgio Armani
Дизайнерът на италианската марка е пословичен с изкусните комбинации между мъжки и женски дрехи, които създава в дамските си линии. Цели пет десетилетия той усъвършенства конструктивните си и деконструктивистки идеи да „форматира“ класическата визия на костюма. Този път панталонът е до глезените, а връхните дрехи са нещо средно между наметало и сако. Роклите са като извадени от пустинен мираж. Смесването на андрогинни кройки с типично женски отново се оказва силната му черта.
Etro
Вероника Етро не можа да избяга от общия дух на Миланската модна седмица. Подобно на своите колеги и тя избира да представи една бохемска ретро пролет. Вероятно Сиена Милър би купила всичко от тази колекция. Но британската актриса, известна с увлечението си по стила на 70-те, не е била вдъхновението тук. В основата на идеята стои една много по-романтична концепция. Етро разказа, че се е питала какво би носил един художник, който живее по средата на пустинята. Така тя достига до идеята да създаде пищни и забележими дрехи с младежки подтекст и подходящи за ежедневието на жената с отношение към типичния за марката стил.
Prada
Кодовете на Миуча Прада са трудни за дешифриране. Този път тайната съставка на колекцията е брокатът. Всъщност 30 различни вида брокат, с които дизайнерката е оформяла декорациите и акцентите в повечето от показаните тоалети. Основната идея на Прада е била да възроди една традиция в обработването на платовете, започнала още през XIX век и продължила до 60-те години в Италия. Интересен факт бе, че шоуто на модната къща се проведе в централното управление на Prada, където се бяха изллети няколко тона пясък, за да се оформят дюни, между които моделите да разходят тоалетите от пролетната колекция. Линията дрехи се състои от поли тип „молив“, пуловери от леки материи, палта и рокли.
Max Mara
Това, което италианската марка Max Mara се опита да прокара като идея, е да се облечем в точки от глава до пети. По-късно разбрахме, че тук става въпрос за акцент, а тоалетите станаха по-изчистени от шарки и точките преминаха във флорални мотиви или изчистени линии. Отново ретро, отново диско мода, само че от 70-те в Ню Йорк – така Max Mara ни предложи новия прочит на своите модели тренчове, поли, шапки.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още:
Най-доброто от Париж – когато модата достигна своя апогей
Най-доброто от Ню Йорк – незабравимата пролет, която не е дошла