Въпреки по-скромния си формат, парижката котюр седмица продължава да бъде една от най-вълнуващите за модните фенове. о
View this post on Instagram
FENDI
Това е третата модна колекция на Ким Джоунс като креативен директор на дамската линия Fendi и първата, представена на живо с гости. Рим отново стана основното вдъхновение за Джоунс. „Тук сте постоянно в баланса на времето, между миналото и настоящето. Този град е пропит с някаква духовност”, казва дизайнерът за родното място на Fendi. Рокли от кадифе, пелерини с антични статуи и такива в духа на одеждите на папата са предназначени да предадат тази величествена атмосфера в колекцията.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
DIOR
Говорейки за новата колекция, Мария Грация Kиури подчертава важността на майсторското шивачество. През последните години свикнахме да възприемаме висшата мода като нещо театрално и грандиозно, но според дизайнерката тя е нещо повече от красиви рокли. Именно тази идея е в основата на новата колекция на Dior, която включва панталони, клинове и бодита, изцяло бродирани с камъни, както и рокли и костюми със семпли, но усъвършенствани силуети. Така Киури привлича вниманието към работата на майсторите на ателието, а не към разсейващите цветове.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
VIKTOR & ROLF
„Мислехме за Дракула, по-специално за стария холивудски филм – той отразява страховете на обществото в ерата на промяната“, коментират новата колекция дизайнерите Виктор Хорстинг и Ролф Снорен. Според тяхната версия страхът от промяна през 2022 г. изглежда така – вертикално удължени смокинги, дъждобрани, рокли с панделки и волани, пелерини и жилетки, където линията на раменете завършва на нивото на ушите.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
SCHIAPARELLI
След миналогодишната феерия на червения килим на Schiaparelli, Даниел Розъбери връща марката към черно-бялата палитра. Изразителността на колекцията е изградена само върху формите и включва якета с много тясна талия и големи качулки, корсети с конусовидни чашки и рокли с презрамки, които се издигат над тялото, и сякаш висят във въздуха. Всичко останало е направено от сюрреалистични аксесоари: гигантски шапки, златни изваяни ръкавици, ленти за глава и дизайн във формата на пръстените на Сатурн по раменете.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
JEAN PAUL GUALTIER
Преди две години Жан-Пол Готие отпразнува 50-годишнината на марката си и се “пенсионира”. Сега марката се доверява на гост-дизайнери, които работят върху новите колекции. Миналия сезон беше на Шитос Абе на Sacai, а сега нелеката котюр-задача беше поставена на Глен Мартенс от Y/Project (отскоро и креативен директор на Diesel). Мартенс реши да работи с мега хитовете на Готие от различни години – деликатните шифонови рокли препращат към образите от колекцията от 1996 г., корсети с панделки – към модата на Gualtier от 2001 г. Изискан силует на пясъчен часовник, рокли от макраме, тежки червени кадифени рокли и коралови щампи, които издават сложни дизайни с големи въртящи се поли и допълнителен изкуствен обем на ханша.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
VALENTINO
Обикновено модата е адаптирана към тялото, а не обратното. Тези основни разбирания вдъхновяват Пиерпаоло Пичоли да разработи нова колекция не за „едно перфектно тяло“, а за много жени с различни форми и различни възрасти. Лаконични рокли-тениски, палта-пашкул, костюми, обемни шлифери, блузи с набрана талия, топове със шлейф – максималният ефект при Valentino се постига с минимум изразителни средства и само с перфектна форма. Не случайно колекцията е наречена Anatomy Of Couture – това е изследване на формата и силуета, което първоначално беше и сърцето на модата.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Текст: Тереза Восканян
Снимки: Instagram