Модният месец приключи, затваряйки вратата на есен-зима 2025 с традиционната за Париж аура. Нещо старо, нещо ново, нещо назаем…
Колекциите този сезон, не само в Париж, сякаш следваха формулата: утвърдената естетика на бранда + леопардов принт/ кожа с косъм à la mob wife.
Не можем да отречем, че и двата тренда бяха определящи за модния пейзаж на 2024, но не трябва и да забравяме, че разглеждаме колекциите за есен-зима 2025.
Цикълът на трендовете вече е толкова бърз, че докато брандовете решат да ги интерпретират и включат в колекциите си, надявайки се на по-високи продажби, активните последователи на everything hot & current вече усещат опитите им като неудачни и закъснели.
И все пак… Парижката модна сцена предложи немалко любопитни колекции, които заслужават вниманието ви. Дизайните, допринесли за обновяването и поддръжката на вълнуващия моден облик, в следващите редове и кадри.
Vaquera
Vaquera е бранд, в чиито кодове лесно можеш да разчетеш Ню Йорк, но с тази колекция бе обявена новината: Vaquera се мести в Париж. И си пролича.
Колекцията бе намигване към парижката буржоазия – дълги и хиперболизирани перлени гердани, дантели около главата, силуети с широки рамене. Всичко това със щипка NYC street style, естествено. Дизайнерите споделят, че този сезон е опит да имплементират по-комерсиална визия, но без да правят компромис с утвърдената естетика на марката.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Zomer
Всичко наобратно – така би могъл да се опише лайтмотивът на Zomer за есен-зима 2025. Младият бранд смело се заиграва с деконструктивизма и необикновения стайлинг. Идеята за rewind е преведена във визии от различни материи – коприна, кожа, памук, найлон, както и в различни силуети – свободни или не. Така дизайнерите демонстрират универсалността на идеята и нейното широко приложение в света ни, който напоследък също избира тази посока. Zomer деликатно изгражда пътя си към дръзката политическа мода.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Anrealage
Моден футуризъм 1.1. Но дори не знам дали е добра идея да го определям като футуризъм, при положение, че се случва тук и сега – или по-скоро в Париж, преди няколко дни.
Дрехи, които могат да се променят във всеки момент, благодарение на невероятната им технологична разработка. Дизайните са кодирани в 60 различни светлинни разновидности, а критиците изненадващо отбелязват колко платнени (т.е. като от обикновен плат) изглеждат, когато не работят. Модна иновация на следващо ниво.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Alaïa
Питър Мюлие, творческият директор на Alaïa, е един от малкото хора, които държа отговорни, че все още съществуват модни пионери. Колекцията му за есен-зима 2025 е поредното доказателство. Мюлие моделира около тялото, прибавяйки чудновати скулптурни форми около главата, раменете, ханша. Силуетите в колекцията служат като тълковен речник за понятието визуална интрига, а вдъхновенията преплитат референции от десетки култури. Alaïa обаче обединява цялата многопластовост под един знак – този на вдъхновяващата мода.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Dries Van Noten
Нов сезон, нов творчески директор – позната формула. Случаят с Dries Van Noten обаче е малко по-различен. За разлика от опита на други марки, тук не си говорим за отчаяна нужда от креативна реформа или пък напрежение за огромен пазарен растеж. Юлиан Клауснер, представящ втори сезон за марката, има още по-сложна задача – да запази познатия чар, който всички обожават. Съдейки по тази колекция, справя се добре. Енергия, майсторство и прагматизъм, интерпретирани в чувство за модерност, бягащо от преходните символи на актуалните тенденции.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Tom Ford
Хайдер Акерман поздрави репортерите в бекстейджа след сензационното си дебютно шоу с: „Надявам се, че съм ви прелъстил.“ (Vogue)
Защото точно в това се крие надеждата на Tom Ford: да прелъстява, да омайва, да се забелязва. Акерман, с чувствения си дизайн почерк, успя да улови есенцията на марката. Секси, но не вулгарна. Силна, но по-скоро като femme fatale, отколкото като girl boss. С крупни количества черна кожа, ала и с наситени нюанси на червено, зелено, синьо и жълто, Хайдер Акерман постави високи очаквания за бъдещето си в лексиконно привлекателната модна емблема.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Uma Wang
Обем! Независимо дали е изразен в силуети тип балон, или напластен в десетки слоеве и прегъвания. Жената, която заема пространство със своето присъствие, маниери и енергия. Това е вдъхновението на Uma Wang за този сезон, пренесено от ренесансовите сюжети до парижкия подиум. С богати материи като мек кашмир и лека коприна, луксът и високата вибрация на самочувствието се материализират.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Най-интересното от модните ревюта в Париж (част 2) идва съвсем скоро…
Текст: Наско Фотев
Снимки: Getty/Instagram