Кой друг световноизвестен дизайнер би накарал 800 човека (не по-малко известни от него) да отидат до Рим, за да присъстват на поредното модно ревю, поставено от него? Карл Лагерфелд за пореден път пренася Париж и грандиозните си идеи за моден спектакъл на най-неочакваното място. Подиумът тук е издигнат в италианското филмово студио Cinecitta, построено в покрайнините на Рим през 30-те години.
И така, какво направи Кайзера в любимото филмово студио на Фелини? Дизайнерът написа поредната сраница от серията ревюта Metiers d’Art за Chanel pre-fall 2016. Въпреки декемврийския бриз, който е обхванал цяла Европа, настроението и пресъздадената атмосфера остават есенни. Лагерфелд бе облякъл моделите като героини във филм – може би, film noir, в който жената играе своята роля с твърде изразен сексапил. Тоалетите са предимно в тъмни цветове, но не задължително в черно, а кожата е акцент тук. Нещо, което сме виждали, но с тотално нови шарки и интерпретации – това за пореден път е сюжетната линия, по която се движат кройките и реализацията в модата с етикет Chanel.
Около шест седмици е времето, което е билло необходимо на екипа на Chanel да построи декорите, които всъщност представляват парижки улици в тъмна нощ. Резултатът – една интересна колаборация от внушения за италианското кино през 60-те и френските актриси Romy Schnieder и Anouk Aimee, които са носели Chanel във филмите от това време. А Легарфелд признава, че е влюбен в този период и издига на пиедестал начина, по който вижда влиянието между две различни сфери от една друга епоха. И всичко, около което се завърта този нов сценарии, разбира се, остава модата.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още:
BURBERRY PRE-FALL 2016-2017 – ЗИМНО ВДЪХНОВЕНИЕ ОТ БЪДЕЩЕТО
ХАВАНА ЩЕ БЪДЕ ДОМАКИН НА КРУИЗНОТО ШОУ НА CHANEL ПРЕЗ МАЙ ДОГОДИНА