Вижте тази публикация в Instagram.
Christian Dior е една от най-старите, класически френски марки, устояли на времето и запазили непреходното си съвършенство. Нейната история започва през 1947 година и преминава през куп нововъведения в модата, редица главни дизайнери и сериозна конкуренция.
Вижте тази публикация в Instagram.
1950 г.
Любопитно е, че дебютната колекция, която представя, се появява под името Corolle (corolla – венчелистче), но главната редакторка на Harper’s Bazaar Кармел Сноу я преименува на запомненото и до днес, съвсем не толкова поетично име New Look (нова външност).
Вижте тази публикация в Instagram.
1950 г.
И стегнатите корсажи и поли във формата на камбанка наистина са революционни. След ужасите на Втората световна война се появява дизайнер, който създава рокли сякаш от приказките, за които не пести никакви средства.
„Ние изплувахме от един период на война, униформи, на жени – войници със структура на боксьори. Аз създавах жени – цветя, с нежни рамене, напъпили гърди, тънки кръстчета като лиана и широки поли като цветя”, споделя самият Диор.
Вижте тази публикация в Instagram.
1950 г.
През 1952 година творецът въвежда костюма от три части, състоящ се от плетена жилетка, семпла горна част и мека пола, всички те издържани в пастелни тонове.
След смъртта на Диор през 1957 година той е наследен от 21-годишния Ив Сен Лоран. По-късно поста заемат Марк Боан и Джанфранко Фере, а между 1996 и 2011 година ролята на главен дизайнер се пада на Джон Галиано.
Вижте тази публикация в Instagram.
1951 г.
През април 2011 Раф Симънс оглавява Christian Dior. Той е известен със своя минимализъм, което го превръща в пълна противоположност на ексцентричния Галиано. Линиите на неговите творения са семпли и изчистени, извисяващи бранда до нови шикозни висоти.
Вижте тази публикация в Instagram.
На 3 май тази година в град Гранвил, Франция, който е родното място на Кристиан Диор, в посветения на него музей ще бъде открита изложба, проследяваща дългогодишната история на модния бранд. The Legendary Images: Great Photographers and Dior ще представи над 200 снимки, дело на най-великите модни фотографи.
Вижте тази публикация в Instagram.
1956 г.
Ще бъдат показани и най-знаменитите рекламни кампании, създавани през последните години. Но специално внимание ще се обърне на позабравените и не толкова известни кадри, чиято история датира от преди повече от половин век.
Вижте тази публикация в Instagram.
1958 г.
Вижте тази публикация в Instagram.
2004 г.
Вижте тази публикация в Instagram.
2007 г.
Вижте тази публикация в Instagram.
2010 г.
Вижте тази публикация в Instagram.
2013 г.
Текст: Станислава Добрева
Снимки: Instagram
Вижте още:
Мъжът на „Агресия” – когато контрастите и дързостта вървят ръка за ръка