Pre-loved или нова чанта? Модната математика зад умното пазаруване

Откакто Кари Брадшоу крачи по улиците на Ню Йорк с винтидж Fendi Baguette, или героините в The Devil Wears Prada се надпреварват не само с времето, но и с модните тенденции, остава актуален същият въпрос: заслужава ли си дизайнерската чанта, ако не е “грабната” от витрината?



В последните години в модата, както и в живота, „ново“ вече не е синоним на „по-добро“. Израстна изцяло различно поколение потребители, които не търсят просто вещи, а стойност, индивидуалност и устойчивост. Това доведе и до възхода на пазаруването с мисъл за природата и на pre-loved дизайнерски чанти – модели, които вече имат история, но са готови за още приключения.



Според данни на последния ThredUp Resale Report, вторичният пазар на мода се очаква да надмине $350 милиарда до 2028 г., като луксозният сегмент расте с над 12% годишно. Само за последната година, пазарът на pre-loved дизайнерски чанти е нараснал с повече от 20%, а най-голям интерес отбелязват класически модели на Chanel, Louis Vuitton и Hermès.

Причините са няколко: нарастващите цени на новите модели, по-високата информираност за устойчивата мода, както и стремежът към по-индивидуализиран стил. Някои модни фенове също така твърдят, че при някои от марките в горния сегмент, качеството е по-добро при винтидж моделите.



Тази смяна в потребителските нагласи не е случайна. Само за последните пет години цените на емблематични чанти като Chanel Classic Flap са се удвоили, от около 4 800 евро през 2019 г. до над 9 500 евро през 2024 г.. В същото време, същият модел може да бъде открит на вторичния пазар, често в отлично състояние и доказано оригинална, за 40-60% по-малко. Това превръща pre-loved пазара не просто в алтернатива, а в интелигентен избор.



И докато Emily in Paris се лута между тюлени поли и брандирани чанти в бутикови витрини, модерните модни любители се обръщат към магазини като ReLuxeRoom.com – онлайн пространство, специализирано в селекция оригинални pre-loved дизайнерски чанти, където Gucci Jackie, Dior Saddle или Bottega Veneta Jodie са не само достъпни, но често и по-вълнуващи в pre-owned вариант. Освен това, около 35% от моделите в сайта вече не се произвеждат, което прави всяка находка още по-уникална.

Пример? Dior Saddle Bag – модел от края на 90-те, възроден от Мария Грация Киури и отново издигнат до „it bag“ статус. Оригиналните винтидж варианти от началото на 2000-те в момента се търсят повече от някои нови дизайни на модела и се оценяват между 1 200 и 2 000 евро, в зависимост от състоянието, а те са налични само в онлайн магазини като ReLuxeRoom.com.



Сходна е тенденцията при Louis Vuitton Pochette Métis, която е сред най-предпочитаните ежедневни чанти през последните 3 години. Новият модел се продава за около 2 200 евро, докато pre-loved варианти в перфектно състояние се намират за 1 400-1 600 евро.

В ReLuxe Room и повечето добри магазини всяка чанта минава през строг процес на проверка за оригиналност и състояние, преди да бъде представена на сайта. Продуктовите описания са прецизни, снимките – реални. Сайтът работи с партньори и клиенти в цяла Европа, но е създадена от български екип с дългогодишен опит в модната индустрия и страст към устойчивия лукс.

И ако попитате модните редактори, дизайнерите или най-стилните жени, отговорът днес е ясен: не е важно дали чантата е нова, а дали е точната. А точната може да има предишен живот, но винаги започва нов с Вас!


Текст: Fashion Inside

Снимки: Reluxe Room

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Mid-Lenght Wool Trousers от Merlenne

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Hug Me Coat in Soft Wool от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans with Fringes от Merlenne

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Петъчно вдъхновение от Риана.

Ако сте пропуснали
Най-четени