Рекламите ни карат да пазаруваме – факт! Хубавите реклами извикват емоции у нас – факт! Ето и още един факт – модните реклами ни карат да мечтаем, в случая за лятото, цветовете, а наум си доразказваме историите, които започват от кадрите и ни вдъхновяват да измисляме сценарии за нашите собствени летни емоции. Иска ни се лятото да започне с много вдъхновение и за целта подбрахме една малка извадка от онези рекламни кампании, които вече сме виждали или тепърва предстои да откриваме в списанията и интернет. Защото са летни, защото са свежи и защото, и ние смятаме да запечатаме лятото в снимки с много цвят и усмивки.
Въпреки съдебните спорове около делата на дизайнерите, марката Dolce&Gabbana е вечен символ на средиземноморското лято и няма как да останем безразлични към кадрите разказващи истории от бреговете на Южна Италия. Да, искаме да сме там, да сме в лодката и да гребем към нови брегове и морски приключения. Намираме рекламните фотографии на марката за все по-сполучливи всяко следващо лято и не спираме да разглеждаме самолетните билети за райските кътчета на европейския юг.
Метаморфозите, през които жените преминават, когато настъпва астрономическото лято са подобни на моментите, когато се раждат пеперудите. Това е така според нас и според модния титан Hermes. Великолепието на шала, който се е превърнал в криле символизира промяната в емоциите ни и в женските тела. Посланието на рекламата гласи скромното и безглаголно „подаръкът на времето” и ДА, лятото е подаръкът на времето, който смятаме да украсим с един прекрасен шал и много емоции.
Кара Делевин, която тича в центъра на Манхатън облечена в ярки цветове за рекламната кампания на марката DKNY е лятното послание за градските момичета, които никога няма да се облекат скучно. Прекрасен кадър, който ни напомни, че ни трябва нещо синьо, нещо жълто и нещо заради, което да си заслужава да тичаме точно така, по женски, из града, а косите ни да са в тон с вятъра и свободата.
Разтопени сладоледи, смесица от принтове, сандали с чорапи и много летен хаос – какво още му трябва на човек? Трябва ни малко вдъхновение, за да направим лятото още по-горещо и да разтопим ледовете между нас и неочаквано добрите модни комбинации. В рекламата на Mulberry вдъхновението очевидно е на мястото си, а стратегията е – пълен хаос и… Чудим се, ще успее ли да заработи и при нас в най-скоро време тази лятна еуфория?
Хоризонти, палми, високи токове и може би Маями или…където и да е! Escada ни вдъхнови да мислим за големите градове по бреговете на САЩ, в които се разбиват вълните на Тихия океан, Атлантическия океан и на нашите мечти. Остават ни надеждите, че лятото ще ни отведе по неведомите си пътища много, много надалеч и в реалността, не само в бляновете и мечтите ни.
текст: Стефи Стоева
снимки: Рress на марките