Сезонът на дебютите: Дарио Витале за Versace

Не можеш да си творческия директор на Versace предпазливо. Сексапилът, провокацията, дързостта и самочувствието са внедрени в лексикона на бранда и нищо по-малко от това не се толерира. 

Дарио Витале, новият креативен двигател зад италианския powerhouse, несъмнено има смелостта и потенциала да поеме тежката задача. 

Първата му колекция за марката, представена на Седмицата на модата в Милано преди броени часове, демонстрира, че Витале знае как се прави – поне според половината модна общност. 


 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от VERSACE (@versace)


Защо половината? Защото веднага след шоуто социалните мрежи избухнаха в дебат: do we love it or do we hate it? И сякаш няма средно положение.

Единственото твърдение, зад което всички заставаме без капка съмнение е: Дарио Витале знае как да накара кучетата да лаят. 


 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от VERSACE (@versace)


Дизайнерът заема позицията си в особено интересно време за Versace. Към момента компанията е в процес на продажба към Prada Group, но това не би следвало да е драма за Витале, като имаме предвид факта, че съвсем доскоро бе дизайн директор на womenswear за Miu Miu. 

Големите очаквания към него идват по-скоро от факта, че е първи творчески директор, които не носи фамилията Версаче


 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Vogue Italia (@vogueitalia)


Марката дълги години стоеше твърдо зад семейните си ценности и не предвиждаше странична намеса във вземането на важните решения.

След нелепата смърт на основателя и визионер на бранда – Джани Версаче – през 1997, неговата сестра Донатела бе начело 28 години. Почти три десетилетия по-късно обаче нещата вече са различни – и в креативен, и в бизнес аспект, а нуждата от промяна, съответстваща на новия дневен ред в модата, е осезаема. 

Така през април 2025 разбрахме, че Дарио Витале, с предходен опит в Miu Miu, Bottega Veneta и DSquared2, застава начело… 


 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от ELLE Magazine (@elleusa)


Митологията започнала, когато боговете и богините се уморили от връзки помежду си и слезли от планината Олимп, за да се разходят сред хората. Не става дума само за вечерни рокли до пода. Правим го малко по-реално. Имам много приятели, които биха умрели да носят бродирана кожена жилетка, но за да отидат на дискотека, не на Met Gala. – разказва за вдъхновенията си Витале. 


 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от VERSACE (@versace)


Референциите му действително са дистанцирани от прекалената high end претенция. Насочва се към ядрото – Джани Версаче: неговата естетика, носимост и обаяние, като преплита разказа си с личната история: собствената му майка, колекционирала дизайните на Версаче от 80-те. Витале разглежда бранда като лично усещане, но и част от масовата култура. То е почти като Coca Cola. Всички знаят Versace.казва самият Витале пред пресата.


 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от spencer singer (@jenny.shoo.pumps)


Ярките чино панталони бяха с висока талия и пристегнати с катарама. Драпирани рокли с цилиндрични рамене падаха изключително ниско на гърба и разкриваха бельото на Versace. Блестящи, едва прикриващи рокли с дълбоки цепки се впиваха по моделите, а кожени жилетки, отрупани със злато, показаха на публиката, че Витале отлично разбира от какво жадува клиентът на Versace. пише Александра Хилдрет, Fashion News Editor в ELLE US. 


 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от spencer singer (@jenny.shoo.pumps)


Наслояването на дрехи или т.нар. layering  също заемаше важно място. 

Имаше правило, когато бях дете – когато се обличаш, винаги носиш тениска, риза и пуловер. За мен това е основата на всеки гардероб, на самото обличане всеки ден. Наслагването, когато е направено с намерение, може да придаде дълбочина, текстура и интрига на една визия, вместо просто да бъде класическо и консервативно. Исках да създам нещо много секси от това. – разказва още дизайнерът. 


 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от spencer singer (@jenny.shoo.pumps)


Ако трябва да застана от едната страна на онлайн барикадата, изградена около премиерната колекция на Витале за Versace, то ще е we love it. 

Със сигурност има дълъг път до изграждането на собствена разпознаваема естетика (към момента наблюдаваме по-скоро Prada x Miu Miu x Versace, вероятно в резултат на дългогодишната му работа с Миуча Прада), но поне аз вярвам, че ни очакват любопитни и по-цветни цветни сезони. 

Ние ще следим изкъсо, а вие ще може да оценявате колекциите в Instagram профила ни – @fashion_inside_bg.  


Текст: Наско Фотев

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Mid-Lenght Wool Trousers от Merlenne

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Hug Me Coat in Soft Wool от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans with Fringes от Merlenne

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Елегантостта е в детайла.

Ако сте пропуснали
Най-четени