Един от най-очакваните дебюти за сезона дойде и даже подрани – Демна за Gucci.
Бе обявено, че колекцията ще бъде презентирана с моден филм в рамките на Седмицата на модата в Милано, но Демна – с характерния си почерк да не се подчинява на очаквания – ни позволи да видим lookbook с 38 визии 36 часа преди официалната премиера.
Първата колекция на живо ще видим през февруари 2026, но не се притесняваме, че ще ни е скучно. Грузинският дизайнер, доскоро начело на Balenciaga, поддържа активна периодиката на своите провокации.
Пролет-лято 2026 разбуни духовете на критиците и псевдокритиците още в първите минути.
View this post on Instagram
La Famiglia буквално рамкира новата визия на Gucci.
Колекцията е представена в поредица от портрети, всеки посветен на италиански архетип, автентичен за средите на модата, изкуството и лукса. Иначе казано: онова, което изгражда Gucci.
На хартия става дума за sprezzatura и ексклузивитет, но снимките и особено техните заглавия по-скоро илюстрират самодоволната карикатура на една бутафорна реалност.
Демна отново деликатно ни се подиграва.
View this post on Instagram
В отделните си елементи дрехите са съвсем класически, представени със стайлинг, който е едновременно елегантен и дързък. Сексапил и рафинираност, миксирани à la Том Форд. Персонажите, които отличаваме измежду рамките, са също толкова противоречиви. Познаваш ги, дори може би сте приятели, но има нещо в тяхната модна осанка, което те кара да ги иронизираш.
View this post on Instagram
Трудно е да скролнеш без да се засмееш, когато видиш Алекс Консани, облечена в късо тигрово палто, пристегнато в талията със златна верига с GG монограм и слънчеви очила, а надписът под портрета гласи La Bomba. Насред Miss Aperitivo в пайетена рокля, It-Girl, чието пристягащо бельо се показва под прозрачна рокля и Bastardo, който на практика е по долни гащи…
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Колекцията достигна до публиката в Instagram – мигновено видима, достъпна и споделима. Отвъд дрехите, които винаги са били майсторски скроени в Gucci, независимо от епохата и креативния директор, истинската промяна тук е в лекотата, с която се движи колекцията, тънката ирония, присъща на Демна.
View this post on Instagram
Той разбира, че твърде малко хора могат да си позволят дрехите в магазините на Gucci, но за сметка на това винаги може да споделяме постовете им в Instagram сторита с коментар: Омг, аз. Това ражда hype и създава разговора около успеха и релевантността на един креативен директор.
За Gucci, както и за повечето масови high fashion марки, е ключово да овладеят попкултурните пластове, задвижвани от Gen Z, за да могат да подсигурят своя пазарен успех. Новата творческа посока на бранда изглежда обещаваща. Демна е доказан революционер в определянето на модния цайтгайст. Съмняваме се, че ще му бъде трудно да създаде поредния фурор и през следващия сезон.
View this post on Instagram
Ние ще следим изкъсо, а вие ще може да оценявате колекциите в Instagram профила ни – @fashion_inside_bg.
Текст: Наско Фотев
Снимки: Instagram

8 достъпни аксесоара, които изглеждат скъпо
10 модни навика за още по-стилна визия
Moncler + JIL SANDER – естествените форми на зимата