Сезонът на дебютите: Глен Мартенс за Maison Margiela

Малко дебюти носят тежестта на наследството, пред което се изправи Глен Мартенс, когато застана начело на Maison Margiela. ДНК-то на бранда е вкоренено в интелектуален бунт – анонимност, деконструкция и поезията на несъвършенството – но скорошната история на марката, под ръководството на Джон Галиано, придаде на тази естетика нова театрална дълбочина. Мартенс, дизайнер, известен със своята структурна дързост и ироничен подход, пое към задачата със забележително ясна визия.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maison Margiela (@maisonmargiela)


Докато Галиано разширяваше света на Margiela чрез разказ и фантазия, Мартенс го прибира, превръщайки драмата в дисциплина.
За дизайнер, който дълго процъфтяваше с провокации в Diesel, това изглежда като еволюция. Знаем, че Мартенс владее грандоманията и драмата, което прави отсъствието им тук да изглежда умишлено. Разбира се, далеч не са изчезнали, просто са се видоизменили. В пейзаж, наситен с визуален шум и максималистично разказване на истории, неговото въздържание се чете като увереност. – отбелязва модния анализатор Макензи Зукерман. 




Като бивш креативен директор на вече несъществуващия парижки бранд Y/Project, където залагаше на иновативно кроене и експериментален подход към модата, и настоящ дизайнер начело на гиганта в денима Diesel, Мартенс е еднакво добре запознат и с улицата, и с котюра.
Обичам цялата чудатост на модата и нещата, които нямат никакъв смисъл да се носят, затова имаме Artisanal, но благодарение на опита си в Diesel, също обичам да правя дрехи, които хората искат да носят, което може би невинаги се случваше в Y/Project –  сподели той пред WWD. 



Като студенти в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен, Мартенс и приятелите му пазарували Margiela от outlet магазини. Ние живеехме в тях, и мисля, че това определено е нещо, което исках да върна с тази колекция: да правя дрехи, в които хората искат да живеят.

В семпла бяла зала, избрана за шоуто, група от 61 местни деца, на възраст от 7 до 15 години, облечени в огромни черни костюми, заеха местата си и започнаха да свирят музикално неправилни версии на класически произведения – шоуто започна.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maison Margiela (@maisonmargiela)


Biker якета и бели ризи с прибиращи се яки, носени със свободни панталони и сатенени рокли. Саката изглеждаха разсечени и сглобени отново, шевоветe – видими, а прозрачните слоеве проблясваха от аутфит в аутфит. Денимът беше изрязан с почти лазерна точност.
Мартенс се заигра с утвърдените кодове – експозиция, деконструкция, интелектуална игра – и ги направи отново осезаеми, връщайки удоволствието в бода, шева, ръчната изработка. Колекцията не модернизира визията за Margiela, тя директно демонстрира защо брандът е във всеки дизайнерски vision board. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maison Margiela (@maisonmargiela)


Моделите бяха държани буквално с отворени усти, благодарение на метални уреди за уста. Като задължени усмивки, по думите на Мартенс. Мартин Маржела винаги го наричаше „анонимността на човека“ и е имало милиони начини, по които това е било разработвано в историята на марката – с боя, с маски. Решихме този сезон да махнем маската, всъщност да имаме този четиристепенен уред за уста. Принудителните усмивки могат да бъдат символ за цялата ситуация в света. Но хората сами ще си направят изводите.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maison Margiela (@maisonmargiela)


А усмивките, за чиято искреност сме на 99% сигурни, са тези по лицата на всички в публиката – разбира се: A-list. Мартенс знае, че е стъпил в абсурдно големи обувки в една от онези къщи, чието наследство е свещено за някои. „Толкова много хора мислят, че я притежават,“ каза той с леко вдигане на рамене – а после има още милиони в TikTok, които го следват и имат силни мнения. Жестокият външен вид на неговите уреди за уста със сигурност ще предизвика собствена буря от скандали, но нека изчакаме и видим какво ще стане, ако марката наистина започне да доставя този силен асортимент в магазините. Кой знае? Мартенс може просто да успее да зарадва всички, точно като децата, които се поклониха пред бурните аплодисменти след първото си представление в Париж. – написа Сара Моуър, един най-известните модни критици в света, за Vogue Runway.

Ние ще следим развитието му изкъсо, а вие може да оценявате колекциите в Instagram профила ни – @fashion_inside_bg.  



Тект: Наско Фотев

Снимки: Getty/Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Mid-Lenght Wool Trousers от Merlenne

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Hug Me Coat in Soft Wool от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans with Fringes от Merlenne

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Елегантостта е в детайла.

Ако сте пропуснали
Най-четени