Най-категоричният триумф в модните дебюти до момента – Луиз Тротър за Bottega Veneta.
Колекцията за пролет-лято 2026 влезе в историята още преди Тротър да направи финалния си поклон. С нея дизайнерката официално дебютира като креативен директор, давайки началото на дългоочаквана ера за италианската марка – жена застава начело. Това е рядкост в 60-годишната история на бранда и в модата като цяло.
Въпреки че този сезон е изпълнен с дизайнерски дебюти (15 на брой, ако сте забравили), Тротър и Рейчъл Скот от Proenza Schouler са единствените жени в дебютантския списък.
View this post on Instagram
Нито една от двете обаче не се оставя да бъде погълната от сантименталната феминистка полемика. Искам да вярвам, че съм успяла заради работата си и заради това коя съм, а не просто защото съм жена. – споделя Тротър пред Vogue.
Ние, след като видяхме невероятната ѝ колекция, капсулираща майсторството, стила и емблематичната италианска естетика на Bottega Veneta, сме убедени, че е така.
View this post on Instagram
Колекцията успя да направи онова, което една пролетна колекция в крайна сметка трябва да прави – да зададе дневния ред на пролетните тенденции и да представи hot артикули, като същевременно предложи уникален прочит на наследството на Bottega Veneta в артистичността и майсторството.
Безброй интерпретации на иконичните Bottega чанти, oversize палта и любимите на модните редактори обувки тип сабо с остър връх… Колекцията ставаше все по- тактилна с всяка следваща визия: кожени ризи с копчета бяха съчетани с пищни поли от пера в комбинации от светлосиньо, лайм, бордо, сребристо и черно. Рокли, набрани и скулптирани по тялото. Пуловери с подплънки на раменете и квадратно изрязани силуети с отчетливо усещане за 80-те, макар че в случая не бе запазена нито следа от изконната им кичозност.



Според Women’s Wear Daily за изработването на някои от визиите в ревюто са били нужни над 4000 часа ръчен труд и несъмнено си личеше.
Луиз Тротър се издигна до световно признание, ръководейки Carven и Lacoste в Париж през последните години, но изгради репутацията си в индустрията като креативен директор на Joseph в периода 2009–2018 г. Завършила моден дизайн в Университета в Нюкасъл, тя е работила и за британския лейбъл Whistles, преди да замине за САЩ, където твори за Calvin Klein, а по-късно за Gap и Tommy Hilfiger.


Способността на Тротър да създава желание е от съществено значение в контекст на всеобхватно поскъпване, където хората си мислят за неща далеч по-значими от дрехите в гардероба си.
Първата ѝ колекция за Bottega Veneta даде достойна заявка, че успешно ще наследи (а защо не и надмине?) наследството на Матю Блази, бившият творчески директор на марката, чийто дебют за Chanel очакваме след дни.
Ние ще следим изкъсо, а вие ще може да оценявате колекциите в Instagram профила ни – @fashion_inside_bg.

Текст: Наско Фотев
Снимки: Getty/Instagram

Chanel в Ню Йорк: къде, ако не в метрото
Коледа с Tommy Hilfiger: стайлинг идеи за него и нея
Тренд радар: фланел риза около кръста