Сезонът на дебютите: Марк Томас за Carven

Не е напълно правилно да се каже, че това, което видяхме в Carven, беше точно дебют. Пролет–лято 2026 не бе първото шоу на Марк Томас за марката, защото той придружаваше Луиз Тротър през цялото ѝ време в Carven. Тази колекция обаче бе първата, в която той напълно поема управлението на машината. Тротър вече твори в Bottega Veneta и неговата визия може да се покаже на преден план.


 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Carven (@carven)


След като завършва Central Saint Martins, Марк Томас прекарва девет години в Neil Barrett и за кратко работи в Givenchy. Приема работа в Joseph, като ръководител на мъжкото облекло, когато Тротър е креативен директор. Така започва творческото им партньорство. Поемат по различни пътища, когато Томас става креативен директор на Helmut Lang от 2017 до 2019 г., но се събират отново в Lacoste. (Тротър е назначена за креативен директор на френската спортна марка през 2018 г.) 

Когато тя поема работата в Carven през 2023 г., Томас се присъединява към нея като втори човек в йерархията на френската модна къща. Щом Тротър напуска Carven, за да стане креативен директор на Bottega Veneta, Мар Томас е логичен избор –  особено предвид успеха, който марката достига под тяхното ръководство. Според него това е втората глава на тяхната съвместна ера.



Колекцията предложи чист и достъпен гардероб от основни елементи, които да бъдат об(л)ичани с години –  модерни, структурирани и носими, с типично непринудено излъчване.
Чанти с kisslock, официални джапанки и прости силуети with a twist.
Копринени рокли с дантелени кантове, носени върху базови слоеве, и темата за френското спално бельо и покривките за маса, интерпретирани като дрехи. 

Томас има стабилно око за връхни дрехи и сред забележителните модели беше сакото в сафари стил със ципове и набрани кантове, които играеха нещо като подпис на Carven, заедно с летните му тренчове. Множество перли се показваха като ръкавели около маншетите на пуловери.



Тази колекция беше добре обмислено и умерено начало, но възможностите за бранда са далеч по-големи. Carven е в удобна позиция да преведе кодовете на прагматичните парижанки отвъд бреговете на Сена – да направи крачка напред. За да стигне дотам обаче ще се наложат някои рискове, които да я отличат сред хиперактивния моден диалог. Viral чанта? Ревизия на иконичен продукт? Предполагам всичко е въпрос на стратегия. 

Ние ще следим изкъсо, а вие ще може да оценявате колекциите в Instagram профила ни – @fashion_inside_bg.


Текст: Наско Фотев 

Снимки: Getty/ Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Mid-Lenght Wool Trousers от Merlenne

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Hug Me Coat in Soft Wool от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans with Fringes от Merlenne

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Елегантостта е в детайла.

Ако сте пропуснали
Най-четени