Не е напълно правилно да се каже, че това, което видяхме в Carven, беше точно дебют. Пролет–лято 2026 не бе първото шоу на Марк Томас за марката, защото той придружаваше Луиз Тротър през цялото ѝ време в Carven. Тази колекция обаче бе първата, в която той напълно поема управлението на машината. Тротър вече твори в Bottega Veneta и неговата визия може да се покаже на преден план.
Вижте тази публикация в Instagram.
След като завършва Central Saint Martins, Марк Томас прекарва девет години в Neil Barrett и за кратко работи в Givenchy. Приема работа в Joseph, като ръководител на мъжкото облекло, когато Тротър е креативен директор. Така започва творческото им партньорство. Поемат по различни пътища, когато Томас става креативен директор на Helmut Lang от 2017 до 2019 г., но се събират отново в Lacoste. (Тротър е назначена за креативен директор на френската спортна марка през 2018 г.)
Когато тя поема работата в Carven през 2023 г., Томас се присъединява към нея като втори човек в йерархията на френската модна къща. Щом Тротър напуска Carven, за да стане креативен директор на Bottega Veneta, Мар Томас е логичен избор – особено предвид успеха, който марката достига под тяхното ръководство. Според него това е втората глава на тяхната съвместна ера.

Колекцията предложи чист и достъпен гардероб от основни елементи, които да бъдат об(л)ичани с години – модерни, структурирани и носими, с типично непринудено излъчване.
Чанти с kisslock, официални джапанки и прости силуети with a twist.
Копринени рокли с дантелени кантове, носени върху базови слоеве, и темата за френското спално бельо и покривките за маса, интерпретирани като дрехи.
Томас има стабилно око за връхни дрехи и сред забележителните модели беше сакото в сафари стил със ципове и набрани кантове, които играеха нещо като подпис на Carven, заедно с летните му тренчове. Множество перли се показваха като ръкавели около маншетите на пуловери.



Тази колекция беше добре обмислено и умерено начало, но възможностите за бранда са далеч по-големи. Carven е в удобна позиция да преведе кодовете на прагматичните парижанки отвъд бреговете на Сена – да направи крачка напред. За да стигне дотам обаче ще се наложат някои рискове, които да я отличат сред хиперактивния моден диалог. Viral чанта? Ревизия на иконичен продукт? Предполагам всичко е въпрос на стратегия.
Ние ще следим изкъсо, а вие ще може да оценявате колекциите в Instagram профила ни – @fashion_inside_bg.
Текст: Наско Фотев
Снимки: Getty/ Instagram

8 достъпни аксесоара, които изглеждат скъпо
10 модни навика за още по-стилна визия
Moncler + JIL SANDER – естествените форми на зимата