Сигурни сме, че сте виждали едни конкретни чанти в стил „a la parisienne”, които сякаш вървят с етикет „само за мислещи момичета“. Чанти, от които трудно можете да откъснете поглед и които имат следното лого: LOEWE. След влюбването от пръв поглед в тези аксесоари възникват два въпроса: как се произнася това име и къде мога да си намеря продукти на тази марка? А накрая сигурно се питате: кой стои зад LOEWE? Последният въпрос е неизбежен, защото след първоначалното запознанство с лейбъла любопитството към него не угасва.
View this post on Instagram
Да започнем с отговор на първите два въпроса. LOEWE (Лю-еве) на вид изглежда сложна дума, но двете срички са по-лесни за произнасяне дори от имената на някои видове сладолед. Луксозната модна къща има испански корени – Мадрид е рожденото й място, ако трябва да бъдем по-точни. Цялата история започва през 1846г., правейки марката един от най-старите производители на луксозни стоки в света. LOEWE е основана от група испански занаятчии, които са толкова добри в занаята си, че през 1905г. се превръщат в Доставчици на Кралския Съд – титла, дадена от Крал Алфонсо XIII на Enrique Loewe Hinton, един от наследниците на групата майстори, които слагат началото на много дълга история. LOEWE официално се превръща в луксозен моден бранд през 1876, когато Enrique Loewe Roessberg се присъединява към екипа.
За времето си и в модно отношение в Испания LOEWE се превръща в El Greco или Goya на модата. Чантите от игуана, крокодил или змия са толкова скъпоценни за дамите през XIX век, че те почитат марката като култура и символ на елегантност и изисканост. Ето това е пътят на модната къща към превръщането й в синоним на лукс. Освен аксесоари тя произвежда и облекло от кожа, велур и коприна. Дамите са заклети почитателки, но и мъжката аудитория намира ценни съкровища под формата на бизнес куфарчета, вратовръзки и дребни кожени изделия. Може определено да се каже, че творческият дизайнер на LOEWE – José Pérez de Rozas, с див бунтовнически дух, разбира нуждата от нов и изтънчен продукт. José остава главен дизайнер за периода 1945-1978г.
View this post on Instagram
Работата на de Rozas се оказа основополагаща в установяването на духа на LOEWE: марка, вкоренена в испанското си наследство, и която защитава демократичното чувство за дизайн. Блестящ пример за неговите способности е създаването на една от култовите чанти на марката: Amazona. Дебютирайки през 1975 г., освобождаването на чантата сигнализира желанието за лекота в живота. Дизайнът от еластична телешка кожа се оказва достатъчно просторен за съхранение на предмети от ежедневна нужда, а подсилените ъгли за стабилна функционалност. В настоящето игривата употреба на животински фигури в дизайните на Loewe може да се разглежда като препратка към наследството на de Rozas.
През 1996 г. LOEWE е закупена от луксозния моден конгломерат LVMH, който притежава също Louis Vuitton, Berluti и Celine. Придобиването се оказва полезно за испанската марка, тъй като предоставя повече шансове за реклама. От придобиването си LOEWE преминава от един дизайнер към друг – Narcisco Rodriguez, José Enrique Oña Selfa и Stuart Vevers – превръщайки се и развивайки се с всеки, преди да се срещне с настоящия креативен директор Jonathan Anderson – през 2013 г. Време на Anderson в испанската модна къща досега донася завръщане към силуетите от 80-те, препратки към sci-fi филми и съвременен прочит на стари занаятчийски похвати – теми, които често са в противоречие по възможно най-добрия начин.
„За да бъде нещо съвременно, то трябва да отразява както миналото, така и настоящето.“ – казва Jonathan Anderson и смело стъпва в сътворението на нови и нови дизайни, които пък ние не можем да подминем. Затова и се спряхме на испанската марка днес. Дрехите и чантите на LOEWE и до днес се произвеждат в Мадрид с внимание към качеството и дизайна. Въпреки че напоследък дори луксозните марки посягат към роботизирано масово производство, испанските ни любимци се опитват да запазят майсторската изработка като приоритет и не допускат до пазара нищо по-различно от перфектно изработен продукт.
LOEWE може да намерите онлайн, както и в бутици из целия свят. А и не се съмняваме, че вече сте влюбени във фаворита на дами като Ава Гарднър и София Лорен. Марката остава в съзнанието с най-разпознаваемата си визитна картичка – майсторската изработка, и предстои да бъде въведена в живота на новото поколение, начело с Jonathan Anderson. LOEWE остава шампионът на фината страна на лукса – разширява вниманието към дизайна, материалите и почитането на отделните занаятчии, които създават модните артикули, а за нас остава да бъдем любопитни за следващата им колекция.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Текст: Мила Стоянова
Снимки: Instagram