View this post on Instagram
Роди се звезда! Или поне нова модна марка, и то по време на криза! AZ Factory е горещият проект на всеобщия любимец Албер Елбаз.
Когато преди половин декада дизайнерът напусна една от култовите модни къщи, Lanvin, след повече от десетилетие творческа отдаденост, модният свят очакваше с интерес последствията от този „развод“. Но тъй като модата става все по-динамична, във всеки аспект, а потокът от информация – все по-наситен, Елбаз попадна като че ли в „сляпото петно“. Е, не съвсем! Дизайнерът създаде костюмите за режисьорския дебют на Натали Портмант – „Приказка за любовта и мрака“, работи и по създаването на аромата Superstitious (Суверен) на френската парфюмерийна къща Frederic Malle, както и по няколко модела обувки и чанти за италианската Tod’s.
Винаги ми е допадала работата на вечно усмихнатия дизайнер на Lanvin, балансиран синтез между добре премерени театралност, драматизъм и женственост. Все пак да не забравяме, че роденият в Мароко и израснал след десетата си година в Израел творец е „гарнирал“ таланта си с опит в Guy Laroche и Yves Saint Laurent. Елбаз пое креативното управление на Lanvin през 2001 г., като се сдоби и с миноритарен дял от марката, възвръщайки жизнените й сили. „Виновен“ е и за тенденцията при бижутата, създавайки комбинация от текстилни ленти и перли. След разногласия със собственика, тайванският магнат Шоу-Лан Уанг, Албер напуска една от култовите френски марки и днес, пет годи по-късно, се наслаждаваме на AZ Factory!
View this post on Instagram
Дизайнерът я определи като „модерна дигитална марка, която се основава на иновации и технологии, място за експерименти и нови идеи“, тя вече разполага с акаунти в социалните мрежи. Няма как да не се направи сравнение между работата за Lanvin и стилистиката на новия бранд.
View this post on Instagram
Пищността и изявената аристократична женственост от миналото вече са омекотени, а гъвкавостта на комбиниране и изявеният спортен уклон, както и по-достъпните цени, маркират нова посока на развитие за дизайнера, без да се губи усещането за лукс.
View this post on Instagram
За радост, разпознаваемият почерк на Елбаз се усеща ясно, както се усеща и стремежът към по-голяма мобилност при съчетаването на отделните продукти. AZ Factory включва и доста предложения с определено спортен характер – моден пъзел, включващ дори веселяшки цветни маратонки, с който всяка жена, без значение от възрастта, може да открие и изгради своя собствена визия. От динамичното работно ежедневие, с разнородните му аспекти, до щурите вечерни партита (нямаме търпение) – всеки може да сглоби своя образ, без да пропусне и блясъка на някое бижу.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
„Нашите продукти са тук, за да решават проблеми и да създават радост. Да помагат, а не да затрудняват“ – формула, която включва размери от XXS до 4XL и предвещава безоблачно бъдеще, поне засега.
View this post on Instagram
Адмирации към Албер Елбаз и за колекцията, и за смелостта да стартираш нова марка във време, когато почти всеки параграф и разговор включва условност и несигурност, при това немаскирани!
View this post on Instagram
Текст: Константин Стойнов
Снимки: instagram