Субкултурата хипи – ново пространство, откриващо възможности

На 21 години Ив Сен Лоран оглавява модна къща „Диор“ и през 1958 г. се появява първата му самостоятелна колекция. Жената-цвете, която и Диор създава през 50-те е елегантна и красива, но безполезна и зависима. Ив Сен Лоран предусеща революционния дух на предстоящото десетилетие и предсказва външността му – жената на 60-те е свободна и независима. Култът към младостта, намира израз в по детски простия силует на трапецовидните рокли и създава името на идеала през тази декада – жената-дете. Заедно с Пиер Берже той основава собствена марка за висша мода през 1962, а  през 1966 г. е първият дизайнер, който предлага специално създадена самостоятелна конфекционна модна линия – ready-to-wear. Тази новост и раздвижване в модните среди са посрещнати с пълен ужас от повечето модни къщи, но Сен Лоран прогнозира, че това е бъдещето и времето наистина го доказва. Той се впуска в провокацията на новото време и без да изгуби своя собствен маниер става част от историята на модата. Идеите на хипи движението се разпространяват из цяла Европа и достигат своя кулминационен израз в Парижката пролет на 1968 година, когато младежите излизат на улицата в протест и защита на идеологията си. Традиционните ценности и правила са поставени под въпрос, и дори са преобърнати в полза на младото поколение, което пренарежда модните очертания. Ив Сент Лоран излиза на улицата, за да скицира младите протестиращи и се вдъхновява от техните искания и енергията, с която ги защитават, така създава колекция от костюми с панталони за жени, включваща популярния сафари костюм за градската жена-боец. Осъзнавайки, че ограничаващата стойност на Haute Couture никога няма да се възприеме от младите хора Ив Сен Лоран  напълно се присъединява към  идеята за „ready-to-wear“ пазаруване и създава непрофесионална фондация за съвременни амбициозни дизайнери, които искат не само да произвеждат продукти, но и да откриват нови пазари. Така се внасят промени в модната сфера и в края на десетилетието навлиза „ready-to-wear“- конфекцията, определяща широкоскроената, демократична мода, която е по-богата, търсеща и всеобхватна.



В същата година Соня Рикел, която стартира up market; ready-to-wear в началото на 60-те, отваря собствен бутик на Сен Жермен, където продава плътно прилепнали плетени дрехи, проектирани да бъдат носени без сутиен. Свобода  на тялото, сексуалност и отпадане на  моралните правила са закодирани в нейния дизайн. Тя започва кариерата си през 1962, с колекция от пуловери за бременни жени, чийто стил се отличава от типичния френски дизайн. През 1968 отваря собствен бутик и се развива, като първият се наложил дизайнер в областта на плетеното облекло. Нейна запазена марка са елегантните връхни жилетки изработени от вълна, ангора и мохер.


Страници: « Предишна страница « Предишна страница | Следваща страница » Следваща страница »

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Short White Fringed Party Dress

Къса бяла рокля с ресни от Merlenne

Препоръки от седмицата

Semi-Sheer Burgundy Dress

Полупрозрачна рокля в бургунди от Merlenne

Препоръки от седмицата

Woolen White Coat

Вълнено палто в бяло от Merlenne

Препоръки от седмицата

Mid-Lenght Wool Trousers от Merlenne

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Намигване към студеното време.

Ако сте пропуснали
Най-четени