Субкултурата хипи – ново пространство, откриващо възможности

x

На 21 години Ив Сен Лоран оглавява модна къща „Диор“ и през 1958 г. се появява първата му самостоятелна колекция. Жената-цвете, която и Диор създава през 50-те е елегантна и красива, но безполезна и зависима. Ив Сен Лоран предусеща революционния дух на предстоящото десетилетие и предсказва външността му – жената на 60-те е свободна и независима. Култът към младостта, намира израз в по детски простия силует на трапецовидните рокли и създава името на идеала през тази декада – жената-дете. Заедно с Пиер Берже той основава собствена марка за висша мода през 1962, а  през 1966 г. е първият дизайнер, който предлага специално създадена самостоятелна конфекционна модна линия – ready-to-wear. Тази новост и раздвижване в модните среди са посрещнати с пълен ужас от повечето модни къщи, но Сен Лоран прогнозира, че това е бъдещето и времето наистина го доказва. Той се впуска в провокацията на новото време и без да изгуби своя собствен маниер става част от историята на модата. Идеите на хипи движението се разпространяват из цяла Европа и достигат своя кулминационен израз в Парижката пролет на 1968 година, когато младежите излизат на улицата в протест и защита на идеологията си. Традиционните ценности и правила са поставени под въпрос, и дори са преобърнати в полза на младото поколение, което пренарежда модните очертания. Ив Сент Лоран излиза на улицата, за да скицира младите протестиращи и се вдъхновява от техните искания и енергията, с която ги защитават, така създава колекция от костюми с панталони за жени, включваща популярния сафари костюм за градската жена-боец. Осъзнавайки, че ограничаващата стойност на Haute Couture никога няма да се възприеме от младите хора Ив Сен Лоран  напълно се присъединява към  идеята за „ready-to-wear“ пазаруване и създава непрофесионална фондация за съвременни амбициозни дизайнери, които искат не само да произвеждат продукти, но и да откриват нови пазари. Така се внасят промени в модната сфера и в края на десетилетието навлиза „ready-to-wear“- конфекцията, определяща широкоскроената, демократична мода, която е по-богата, търсеща и всеобхватна.



В същата година Соня Рикел, която стартира up market; ready-to-wear в началото на 60-те, отваря собствен бутик на Сен Жермен, където продава плътно прилепнали плетени дрехи, проектирани да бъдат носени без сутиен. Свобода  на тялото, сексуалност и отпадане на  моралните правила са закодирани в нейния дизайн. Тя започва кариерата си през 1962, с колекция от пуловери за бременни жени, чийто стил се отличава от типичния френски дизайн. През 1968 отваря собствен бутик и се развива, като първият се наложил дизайнер в областта на плетеното облекло. Нейна запазена марка са елегантните връхни жилетки изработени от вълна, ангора и мохер.


Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Коктейлна рокля Dawnana Regular Fit от ROTATE

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дамска чанта CP120 Черен от Coach

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Дяволът е в детайлите.

Ако сте пропуснали
Най-четени