Вижте тази публикация в Instagram.
Колко често се доверяваме на думите на търговеца? Правим го, особено когато пазаруваме онлайн или когато ни уверяват на живо с всякакви доказателства за произход на стоките. Пазарът на дамски чанти обаче е бизнес за милиарди долари, в който се включва и продажбата на фалшификати. Елизабет Бернстайн – директор продажба на дамски чанти в Portero.com, където се продават класики на марките Chanel, Louis Vuitton, Hermes, споделя няколко полезни съвета как да избягаме от фалшификата, който понякога изглежда по-оригинален от оригинала.
Вижте тази публикация в Instagram.
Истина е, че производителите на фалшиви стоки са усвоили всички тайни на големите марки. Те слагат холограми, използват серийни номера, поставят надписи „Made in France” и всякакви други, боравят с кода на датите на производство и изобщо разполагат с всички детайли, за да направят фалшивия продукт „оригинален”. Единственото нещо, което никога няма да могат да постигнат обаче, остава качеството. Именно липсата на това качество позволява фалшивият продукт да се продава на примамлива цена. Очевидните разлики с оригиналите стоят в използваните материали, цялостната изработка и начина, по който се продава чантата.
Вижте тази публикация в Instagram.
Елизабет Бернстайн ни насочва какви въпроси да си зададем, преди да купим един такъв продукт. Ето ги и тях:
Материалът, от който е направена чантата, истинска кожа ли е или изкуствена? Мирише ли кожата като истинска кожа?
Ако марката е известна с това, че прави металните елементи позлатени, следва да се запитаме дали това, което се опитват да ни продадат, има подобни характеристики по металните части.
Ако се предполага, че чантата трябва да е ръчно ушита, тази такава ли е? Имайте предвид, че шевовете направени на ръка трябва да бъдат леко несиметрични един с друг и да не са в перфектна права линия, но пък ще издържат на дълги години носене.
Ципът закопчава ли се без нито една пречка? При оригиналите закопчаването е удоволствие, а не досадно занимание.
Вижте тази публикация в Instagram.
В световен мащаб най-фалшифицирани са марките Louis Vuitton и Hermes. Моделите на тези два бранда са лесни за възпроизвеждане, защото често нямат излишни детайли и са по-скоро с универсален дизайн.
Пазаруването по интернет остава най-рисково. Има безкрайно много измамни сайтове, които показват снимки на оригинали, но продават имитации. Единственият начин да пазарувате сигурно по интернет е като го правите от онези онлайн магазини, чиято репутация е световноизвестна. Ако все пак поръчате чанта по интернет и се съмнявате в нейната оригиналност, бихте могли да я отнесете в най-близкия бутик на марката, където на цена между 50 и 200 долара ще направят проверка.
Вижте тази публикация в Instagram.
И накрая, защо да не купуваме имитации? Нека го помислим от човешка гледна точка. Във фабриките за фалшиви стоки работят хора в не особено добри условия и с ниско заплащане на труда им. Когато си купите „маркова” чанта за 300 долара, вие не си купувате комфорт, а ги „дарявате” на тази черна индустрия. По този начин помагате на незаконния бизнес за милиони долари да продължи да се развива. И друго, не по-малко важно е, че купувайки фалшив артикул, вие показвате отношение и към себе си. Всяка себеуважаваща се жена би избрала оригинала! Уважавайте себе си!
Вижте тази публикация в Instagram.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Instagram
Вижте още:
Седмиците на модата в аксесоари
Моден полъх от Париж: атрактивните чанти от Седмицата на модата